مهمترین ارز دیجیتال چین چیست؟ بررسی دقیق از شرایط این رمز ارز ها

ارز دیجیتال چین از جمله ارز دیجیتال هایی است که در آینده برای توسعه زیرساخت های این کشور استفاده می شود. کشور چین در راستای پیشرفت های اقتصادی خود و آینده ای را که در انتظار دارد، قصد دارد با عرضه این رمزارز، اولین ارز دیجیتال خود را روانه بازار کند. این رمزارزها علاوه براینکه کمک کننده اقتصاد چین بوده و به خرده فروشان کمک می کند، راهی برای دور زدن تحریم ها هم است.

توسعه بلاکچینی که در این رمزارزها وجود دارد، امکان ردگیری را نداشته و راهی برای کنار زدن تحریم ها و کم کردن مبادلات دلاری بین کشور ها است. ارز دیجیتال بلاک چین با زنجیره ای از بلوک ها، اطلاعات کاملی از داده ها را ذخیره کرده و امکان دست کاری در آن را به صفر می رساند. این توسعه، اولین بار در مورد بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت. بعد ها در جاهای دیگر مانند انتخابات الکترونیکی یا بارکدهای روی کالاها مورد استفاده قرار گرفت.

در انتخابات، نام هر نامزد روی یک بلوک توسط رای دهنده نوشته می شود. این بلوک یک هش یا کد امنیتی دارد که غیر قابل تغییر است. به این معنی که هیچ کس نمی تواند تغییراتی در آن بلوک ایجاد کند. کاربرد دیگر در حمل و نقل است. شما می توانید اطلاعات مربوط به کالای خود را در این فناوری ثبت کرده و آن را با امنیت کامل و بدون امکان تغییر جزییات آن مانند قیمت و … به دست مشتری برسانید. در این بین رمزارز هایی مانند لینک چین و وی چین کاربرد زیادی در این زمینه داشته اند. در این مقاله در مورد ارز دیجیتال کشور چین و فناوری بلاک چین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال چین چیست

ارز دیجیتال چین چیست؟

ارز دیجیتال چین در آینده یکی از رمزارزهای پرکاربرد خواهند بود. قبل از اینکه به ارز دیجیتال چین اشاره کنیم، لازم است با واژه ارزهای دیجیتال آشنا شویم. واژه ارز دیجیتال، رمز ارز یا کریپتوکارنسی به ارزهایی اشاره شده که جنبه فیزیکی نداشته و فقط یک سری کدهایی را دارند. این کد ها غیر قابل رهگیری بوده و از جذابیت های زیادی برخوردار هستند. مزیت های این رمزارزها شامل موارد زیر است.

  1. شفاف بودن تراکنش ها در ارزهای دیجیتال به دلیل ثبت شدن تمامی اطلاعات
  2. تسهیل در انتقال ارزهای دیجیتال
  3. دسترسی جهانی به این ارزها
  4. مزایای ارز دیجیتال نسب به موانع بانکی مانند دور زدن تحریم ها
  5. امنیت ارزهای دیجیتال

 نکته مهمی که باید در مورد این ارز های دیجیتال در نظر بگیرید، این است که این ارز ها توسط هیچ دولت و یا سازمانی کنترل نمی شود. با این حال ارز هایی مانند پی پال یا وب مانی وجود دارد که توسط سازمانی کنترل می شود. لذا به این دسته از ارزها که کنترل نشده هستند مانند بیت کوین و … کریپتوکانسی یا رمز ارز می گویند.

قیمت ارز دیجیتال چین چقدر است؟

از جمله ارز دیجیتال های چین به چین لینک و وی چین می توان اشاره کرد. تعداد ارز در گردش چین لینک در حدود 407 میلیون می باشد، در حالی که یک میلیارد از این رمزارز قابل استخراج است. قیمت این رمز ارز تا سال 1396 در حدود نیم دلار بود. از آن موقع رشد قیمتی پیدا کرده و در اوایل سال 1399 به دو دلار رسید. این رمزارز در سال 1399 مانند سایر ارزهای دیجیتال رشد عجیبی کرده و به 34 دلار هم رسیده بود. البته هم اکنون که در اواخر سال 1399 هستیم، قیمت این رمزارز به 25 دلار رسیده است.

وی چین دیگر رمزارزی است که 64 میلیارد از آن عرضه شده و تعداد عرضه کل آن 86 میلیارد می باشد. بالاترین قیمتی که این رمز ارز تاکنون تجربه کرده است هشت دلار و در سال 1396 بوده است. هم اکنون قیمت آن در حدود 0.05 دلار می باشد که با سقف قبلی خود فاصله زیادی دارد. برای کسی که به دید ده ساله یا بیشتر وارد این نوع بازار می شود، سرمایه گذاری او حتما جواب خواهد داد. زیرا تا بیت کوین و سایر رمز ارزها بتوانند جای خود را در معاملات پولی بازار بگیرند، زمان زیادی خواهد گذشت. با این حال برای کسانی که هم علاقه به نوسان گیری از این بازار دارند، با توجه به آینده درخشان رمزارزها، یا سود خواهند کرد و یا با بعد از مدتی ضرر آن ها جبران خواهد شد. در ادامه به این دو رمزارز بیشتر پرداخته می شود.

قیمت ارز دیجیتال چین

ارز چین لینک چیست؟

چین لینک از جمله ارزهای دیجیتالی است که برای رفع نواقص سایر رمزارزها یا برای کمک به صنعت آمده است. با مروری که ارزهای دیجیتال مهم در دنیا داشته اند، به اثرگذاری بعضی از آن ها بر این بازار می رسیم. بیت کوین باعث آشنایی دنیا با ارزهای دیجیتال شد و بحث بلاک چین را مطرح کرد. اتریوم دومین ارزدیجیتالی بود که قدرت بلاکیچین را با قراردادهای هوشمند فراهم کرد. اما انقلاب بعدی شبکه ارز دیجیتال چین بود که باعث ارتباط بین زنجیره های مختلف رمزارزها شد.

امروزه توسعه بلاک چین ها به گونه ای است که اجازه ارتباط بین یکدیگر را نمی دهد. اما چین لینک این مشکل را حل کرده و قراردادهای هوشمند آن کیفیت و امنیت کار را بالا برده است.

آیا یوان ارز دیجیتال کشور چین است؟

با توسعه رمزارزها و مزیت های آن ها، دولت ها به ایجاد رمزارزهای اختصاصی ترغیب شده اند. یکی از این کشورها چین بوده که تصمیم دارد ارز دیجیتال خود را روانه بازار کند. بنابر اظهارات موچانگ چون، قائم مقام بانک خلق چین، این ارز دیجیتال بعد از 5 سال آماده ارائه شدن است. این ارز دیجیتال برای کمک به نیاز های اقتصادی راه اندازی شده و برای خرده فروشان بسیار مناسب است.

این ارز دیجیتال در یک بستر دو لایه بوده که بستر اول بانک خلق چین و بستر دوم بانک های تجاری چین هستند. نام این ارز دیجیتال هنوز به طور قطعی رسمی نشده و زمان عرضه آن هم معلوم نمی باشد. لذا گفته ها حاکی از این است که نام آن مانند پول ملی کشور چین یعنی یوان است.

چین لینک مال کدام کشور است؟

چین لینک یک پروژه منحصر به فردی است که در نوع خود جزء اولین هاست. این شبکه بر روی بستر اتریوم کار می کند و راه حل هایی را برای شرکت ها و کسب و کار هایی سنتی فراهم کرده است. چین لینک خود را یک شبکه امن با ورودی و خروجی های معتبر و غیر قابل دستکاری معرفی کرده است. این قرارداد هوشمند اولین بار توسط اتریوم معرفی شد. این قراردادهای هوشمند پلی بین بلاک چین ها و دنیای واقعی هستند.

برای اینکه به این موضوع  بهتر پی ببرید، به این مثال توجه کنید. برای انجام یک بازی شرطی مانند پوکر در دنیای مجازی، نیاز به ورود با یک مبلغی هستید. قراردادهای هوشمند این کار را تسهیل کرده و با استفاده از این قرارداد ها می توانید با استفاده از یک رمزارز به عنوان ورودی وارد بازی شوید. چین لینک یکی از قرادهای هوشمند است که در بستر اتریوم می باشد. لذا کشور مشخصی برای آن وجود نداشته و توسط تیم طراح اتریوم پایه گذاری شده است.

چین لینک مال کدام کشور است

رمز ارز ترون چیست؟ 

ترون یکی دیگر از رمزارزهای محبوب دنیای دیجیتال است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این رمزارز دیگر ارز دیجیتال چین بوده که توسط شخصی به نام جاستین سان راه اندازی شده است. در شبکه ترون در حال حاضر 2000 تراکنش در ثانیه با کارمزدی نزدیک به صفر انجام می شود.

ویژگی مهمی که ترون دارد، این است که مانند اتریوم دارای قرادادهای هوشمندی است. این رمزارز توکن های زیادی دارد که بسیار کاربردی هم هستند. بیت تورنت، لایو، سان، دایس و … از جمله این توکن ها می باشند.

قیمت لحظه ای این ارزدیجیتال 0.043 دلار می باشد. سقف این رمزارز قیمت 0.12 دلار در سال 1396 بوده است. تعداد کل ارز در گردش 71 میلیارد می باشد و در هفته اخیر ریزش هشت درصدی قیمت را تجربه کرده است.

نکته مهمی را که درمورد رمزارزهایی که دارای قراردادهای هوشمند هستند مانند ترون و اترویم، باید در نظر داشته باشیم، توکن های جدید آن هاست. ممکن است توکنی ایجاد شده و در عرض چند ساعت رشد هزاربرابری قیمت را تجربه کند. این کار که توسط عده ای سودجو انجام می شود، برای ترغیب دیگران به خرید آن هاست و این باعث می شود در هنگامی که رقم آن بسیار بالاتر رفت، با فروختن آن توکن پول خود را از دست بدهید.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم، طرح های پانزی و یا کلاهبرداری است که دربرخی قراردادهای هوشمند مشاهده می شود. این قراردادهای هوشمند به وعده دادن سودهای بسیار بالا در مدت زمان کم، افراد را ترغیب می کنند تا رمزارز خود را در استخر آن ها به اشتراک بگذارند. اما غافل از اینکه این طرح کلاهبرداری بوده و به یک لحظه کل رمزارز از دست می رود.

نام رمزارزهای دیجیتال چین

نام رمزارزهای دیجیتال چین چیست؟

تا اینجا با انواع ارزهای دیجتال از چین لینک تا ترون و قراردادهای هوشمند آن آشنا شدید. این رمزارزها اکثرا خالقی چینی داشته و یا مانند یوان، رمزارز دولت چین می باشد. اما یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مهم که خالق آن چینی است، نئو می باشد.

 نئو بزرگترین پول رمزنگاری شده چین است. این رمزارز در سال 2014 راه اندازی شد. هدف آن دیجیتالی کردن ثبت دارایی ها  و سپرده گذاری ها و روشن سازی آن ها بود. به عبارتی دیگر، خانه، ماشین یا هر وسیله دیگر، روی بلاک چین ثبت می شود. بنیان گذار این رمزارز دا هنگفتی، در مورد اهداف این رمز ارز می گوید: نئو صرفا پلتفرمی برای قرارداد هوشمند نیست، بلکه یک شبکه باز برای اقتصاد هوشمند است.

آینده چین لینک چیست؟

چین لینک یک شبکه اوراکل است که در اپلیکیشن های غیرمتمرکز یا DAPP کاربرد وسیعی دارد. قراردادهای اوراکل یا هشمند دارای ویژگی های زیر است.

  1. قرارداد تغییر ناپذیر و قابل ثبات
  2. بهره گیری از بلاک چین
  3. رمزگذاری شده برای متصل کردن قراردادهای هوشمند به داده ها

تاریخچه این رمزارز به سال 2014 برمی گردد. این شرکت در آن سال با هدف مهار فناوری هایی مانند قراردادهای هوشمند تشکیل شد. وایت پیپر یا قرارداد آن توسط سه نفر رده بالای آن تنظیم شد. این قرارداد در سال 2017 منتشر شده و کاربرد های آن را نشان داد.

این رمزارز به دلیل اینکه  دربین ده پروژه برتر سال 2020 قرار گرفت، با رشد جیبی مواجه شد. این رمز ارز سال 2020 را با 4.7 دلار آغاز کرد. در نیمه های این سال به 8.66 بالاترین نرخ خود قبلی خود رسید. در 10 اوت نیز به قیمت بالای 13 دلار هم دست یافت. این رشدی که لینک تجربه کرده است به دلیل رشد سایر رمزارزها هم بوده است. اما بدون در نظر گرفتن آن ها، پروژه های کاربردی آن در کنار سایر فعالیت هایش باعث امیداری به آن شده بود.

این رمزارز در اواخر سال 1399 و اوایل سال 2021 به قیمت 34 دلاری رسید. این قیمت نشان دهنده هدف گذاری درست آن و رسیدن به اهداف مورد نظر است. البته این رمز ارز مانند اکثر کریپتوکارنسی ها، از بیت کوین تبعیت می کنند. بیت کوین در این سال جاری، رشد عجیبی داشته است و سایر رمزارز ها هم از آن پیروی کرده و رشد داشته اند. با هر ریزشی در بیت کوین، شاهد ریزش در سایر رمزارزها هستیم. لذا باید با دقت در این گونه رمزارزها سرمایه گذاری کرد.

مهم ترین ارز دیجیتال چین چیست

مهم ترین ارز دیجیتال چین چیست؟

در بین تمام ارز های دیجیتالی که موسس چینی دارند، ارز دیجیتال ترون در ایران بسیار توسط مردم خرید و فروش می شود. اما اگر بخواهیم مهم ترین ارز دیجیتال این کشور را نام ببریم، بی شک ارز دیجیتال دولتی این کشور خواهد بود. اهمیت این موضوع برای کشور ما بیشتر است. به دلیل اینکه این ارزهای دیجیتال غیرقابل رهگیری بوده و در بانکی هم نمی روند. به همین دلیل راحت می توان تحریم ها را دور زد. به این ترتیب پولی وارد بانکی نمی شود که آمریکا بخواهد آن را تحریم کند. بنابراین ارزدیجیتال یوانی که دولت چین در آینده نزدیک روانه بازار خواهد کرد، یکی از بهترین روش های انتقال پول بین این دو کشور است.

دیگر ارز دیجیتال کشور چین که در آینده توسط دولت این کشور رونمایی می شود، یوان است. یوان قرار است در بازار خرده فروشی به چین کمک کند و آینده درخشانی را خواهد داشت. ضمن اینکه این رمرزارز مانند سایر ارزهای دیجیتال، کمکی به رفع تحریم ها خواهد کرد.

وی چین دیگر ارزدیجیتال کابردی است که به عنوان یک رمزارز پرقدرت در کشور چین کار خود را شروع کرد. تیم مربوط آن سنگاپوری بوده که 150 نفر از برترین ها را شامل می شد. آن ها طبق برنامه ای که در سال 2018 داشتند، این بود که از بلاک چین اتریوم خارج شده و بلاک چین اختصاصی خود را داشته باشد. لینک چین نیز دیگر ارز مهمی است که در چین توسعه یافته بود که در قسمت قبل به آن اشاره شد.

ارز دیجیتال وی چین چیست

ارز دیجیتال وی چین چیست؟

ارز دیجیتال وی چین، یک شرکتی است که خدمات بلاک چین را با هدف ایجاد یک اکوسیستم برای کسب و کار عاری از اعتماد راه اندازی کرده است. این ارز دیجیتال در صنایع مختلف مانند کشاورزی، صنایع غذا دارو، کالاهای لوکس و … مورد استفاده قرار می گیرد. وی چین برای اینکه بتواند رهگیری کالا ها را انجام دهد، از تکنولوژی بلاک چین و تراشه هوشمند خود استفاده می کند. این تراشه های هوشمند می تواند در جاهای مختلف مانند کیوآر کدها مورد استفاده قرار گیرد.

 وی چین دارای توکن هایی هم می باشد. قبل از اینکه شبکه اصلی وی چین اجرا شود، VEN تنها توکن آن بود. بعد از مدتی VET هم اضافه شد تا به عنوان پول پرداختی هوشمند کار کند. قیمت VeChain مانند سایر آلت کوین ها از بیت کوین تبعیت می کند. این رمزارز در ماه اخیر رشد چند درصدی را داشته است. هم اکنون در قیمت 0.03 دلار بوده نسبت به سال اخیر 400 درصد رشد داشته است. با این حال تا رسیدن به سقف قبلی خود در سال 1396 و قیمت 8 دلاری، هنوز فاصله زیادی دارد. این رمزارز قواعدی را دارد که شامل موارد زیر است.

  1. استاندارد سازی و انعطاف پذیری سیستم
  2. معماری چند لایه و بهم پیوسته
  3. پروتکل های باز برای اتصال به سیستم ها
  4. توسعه و پیشرفت سریع و ساده

تحلیل قیمتی این رمز ارز نشان می دهد در 0.01 کف سازی کرده و از حمایت خوبی برخوردار است. لذا برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مناسب است.

ارز دیجیتال بلاک چین چیست؟

تاکنون با انواع ارزهای دیجیتال چین و ارزش آن ها آشنا شدید. اما یکی از مفاهیمی که ممکن است تاکنون به چشمتان خورده باشد، بلاکچین است. دراین قسمت به توضیح جامعی درباره این موضوع می پردازیم.

بلاک چین اولین بار بعد از مطرح شدن نام بیت کوین، بوجود آمد. در تعریف کلی از بلاک چین، می توان آن را نوعی ذخیره اطلاعات کاربران دانست. اگر بخواهیم واژه بلاک چین را از نظر کلمه ای مورد بررسی قرار دهیم، به دو کلمه بلاک(block) به معنی  بلوک و چین(chain) به معنی زنجیره می رسیم. این دو کلمه در کنار هم به معنی زنجیره ای از بلوک ها است. این بلوک ها می توانند حاوی اطلاعاتی  باشند که از تراکنش های صورت گرفته از ارزهای دیجیتال انجام می شود. اطلاعاتی که در هر بلوک است به صورت زنجیره ای به سایر بلوک ها متصل می شود. به این زنجیره بلاک چین می گویند.

اگر بخواهیم این موضوع را با مثالی روشن تر بیان کنیم، در نظر بگیرید شما برگه ای حاوی اطلاعات مشخصی دارید. اگر از این برگه تعدادی عکس گرفته شود، شما با پاره کردن آن برگه اطلاعاتی را مخفی نکرده اید، زیرا کپی های از آن در عکس ها است. لذا این توسعه بلاک چین امنیت ارزهای دیجیتال را هم بالا می برد.

این فناوری قبلا توسط دفاتری توزیع شده، انجام می شد. توسعه بلاک چین ها باعث جمع شدن این دفاتر و دیجیتالی شدن آن ها شد. کاربرد بلاک چین فقط در امنیت ارزهای دیجیتال نیست. در حالت کلی در هر جایی که نیاز به ذخیره سازی اطلاعاتی بدون قابل تغییر داشته باشید، این فناوری به شما کمک می کند. یکی از مهم ترین کاربرد های آن انتخابات می تواند باشد.

ارز دیجیتال دولت چین چیست

ارز دیجیتال دولت چین چیست؟

دولت چین برای توسعه زیرساخت های مالی خود، شروع به توزیع ارز دیجیتال خود به نام یوان کرده است. این بسته های توزیعی ارزهای دیجیتال، اول در شهر شنزن و گوانگدونگ شروع شده است. این ارزهای دیجیتال در ابتدا برای ترغیب مردم به صورت بسته های 200 تایی از یوان به 50هزار نفر اهدا خواهد شد. طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته، قرار است تراکنش هایی با این رمزارزها در المپیک زمستانی2022 در چین صورت گیرد.

در مورد ماهیت کلی و قیمت این رمز ارز هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. دولت چین این رمزارز را پیچیده تر از سایر ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. یکی از این پیچیدگی ها قابل رهیابی بودن آن است. زیرا برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، این رمزارز دولتی باید قابل پیگیری و ردیابی باشد. پشتوانه این رمزارز را چین به صورت ارز تامین خواهد کرد که این کار را بانک ها بردوش دارند. طبق گمانه زنی هایی که صورت گرفته است، در مراحل اول فقط شهروندان چینی می توانند یوان دیجیتالی دریافت کنند.

بعد از مدتی این رمزارز هم مانند سایر رمز ارزهای دنیای دیجیتال، قابل خرید و فروش همگانی خواهد بود. نکته ای که در این مورد وجود دارد، تاثیر پیشرفت های چین بر قیمت این رمزارز است. طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته است، کشور چین تا چند سال آینده جای آمریکا را به عنوان اقتصاد برتر جهان خواهد گرفت. لذا این پیشرفت، بر روی تمام ارکان آن از جمله ارز دیجیتالش تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل است که افراد زیادی در دنیا منتظر خرید این رمزارز هستند.

بنابراین برای کسانی که اهل ریسک در بازار ارزهای دیجیتال هستند و به دنبال سرمایه گذاری می گردند، ارزهای دیجیتالی که در این مقاله اشاره شد، به دلیل کاربردی بودن مناسب می باشند. ضمن اینکه سایر رمزارزها هم برای سرمایه گذاری مناسب است.

سوالات متداول

ارز دیجیتال چین چیست؟

ارز دیجیتال های ترون، لینک چین و وی چین از جمله رمزارزهای با سازنده چینی هستند.

ارز دیجیتال دولت چین چیست؟

دولت چین قصد دارد در آینده رمزارزی را با نام یوان روانه بازار کند تا به زیرساخت های مالی خود توسعه بخشد.

ارزدیجیتال محبوب چینی چیست؟

ترون رمزارزی می باشد که در ایران بسیار مورد استفاده قرار گرفته و مانند اتریوم دارای قراردادهای هوشمند است.

ارز دیجیتال بلاک چین چیست؟

بلاک چین فناوری است که به امنیت بالای اطلاعات ذخیره شده کمک می کند. این فناوری اولین بار برای بیت کوین استفاده شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *