بازی ژنگ شانگیو یک بازی با ورق چینی

رسانه کاستومه تقدیم میکند

بازی ژنگ شانگیو یک بازی با ورق چینی

ژنگ شانگیو «بازی با ورق»

چند ماه پیش دوستم این بازی را بـه من یاد داد کـه او ان را انتخاب کرد بـه نام بازی ژنگ شانگیو کـه یک بازی با ورق چینی اسـت. او ان را بـه عنوان “شنا برای نخستین بودن” ترجمه می کند. همچنین بـه نظر میرسد کـه بـه اسانی بـه عنوان “برنده” شناخته می شود. در هر صورت، این یک بازی سرگرم کننده و ساده برای دو بازیکن با تغییرات برای بازیکنان بیشتر اسـت.

 

تعداد بازیکن: 2

هدف: نخستین نفر باشید کـه از شر همه ی کارت هاي‌ آن ها خلاص می شود.

سلسله مراتب کارت ها و ترکیب ها:

بالاترین -> کمترین:

بیل -> قلب -> الماس -> باشگاه

3 -> 4 -> 5 -> 6 -> 7 -> 8 -> 9 -> 10 -> جک -> ملکه -> سلطان -> آس -> جوکر

جوکر قرمز -> جوکر سیاه

 

تک کارت:

هر کارتی از عرشه، کـه بر اساس رتبه مرتب شده اسـت و کت و شلوار بـه عنوان تساوی شکن اسـت. «بـه عنوان مثال، Ace of Spades، Ace of Diamonds را شکست خواهد داد، کـه سلطان بیل را شکست خواهد داد.» جوکر قرمز بالاترین تک موزیک اسـت.

بازی ژنگ شانگیو

جفت:

هردو کارت با رتبه منطبق، کـه مانند کارت هاي‌ تکی با کارت لباس بالاتر مرتب می شوند. «یک جفت متشکل از سلطان بیل و سلطان کلوب ها یک جفت متشکل از سلطان قلب ها و سلطان الماس را شکست خواهند داد.»

 

دو [یا بیشتر] جفت. هر تعداد جفت کارت با رتبه متوالی، بـه عنوان مثال 5-5-6-6-7-7

 

سه کارت: هر سه کارت با رتبه مشابه.

 

فول هاوس:

ترکیبی از یک ترکیب سه تایی و یک جفت. بدون توجه بـه جفت، بر اساس رتبه سه گانه مرتب می شود.

 

Straight:

هر پنج یا بیشتر کارت پشت سر هم. دو دریک مستقیم کم هستند «بنابر این KA-2-3-4 معتبر نیست، اما 2-3-4-5-6 معتبر اسـت»؛ و Aces را می توان بالا یا پایین بازی کرد.

 

A-2-3-4-5 پایین ترین خط مستقیم اسـت. اگر یک کارت مستقیم از نوع بازی فعلی باشد، فقط می توان ان رابا یک کارت [x] دیگر مستقیماً با کمترین کارت بالاتر شکست داد.

 

بمب:

هر چهار کارت با رتبه مشابه. می توان در همه ی ترفندها بـه جز بمب هاي‌ بالاتر «یعنی چهار کارت مشابه با ارزش بالاتر» یا فلاش هاي‌ مستقیم بازی کرد.

 

استریت فلاش:

هر پنج کارت یا بیشتر دریک ردیف از همان لباس. قوانین مشابه بـه عنوان مستقیم اعمال می شود. فلاش مستقیم را می توان در هر ترفندی انجام داد، بـه جز یک فلاش مستقیم بالاتر [بـه مستقیم مراجعه کنید].

 

قوانین بازی:

هنگامی کـه کارت ها بـه هم ریخته شدند، کل عرشه از جمله جوکرها را پخش کنید.

 

هر شخصی کـه تا بـه حال 3 از الماس را داشته باشد اول می رود، اما 3 الماس نیازی بـه بازی ندارد.

 

بازیکنی کـه اول می رود کمترین کارتی را کـه دارد بـه صورت تک، دوتایی یا سه گانه می‌گذارد «مثل این کـه بازیکن اول دو تا 3 داشته باشد، می تواند یکی 3 یا هردو را بازی کند».

 

بازیکن بعدی کارت هایي را بازی می کند کـه از بالاترین ترکیب موجود بعدی هستند یا اگر نتوانند یا انتخاب کنند می‌توانند پاس دهند. نخستین بازیکنی کـه کارتش تمام شود برنده اسـت.

 

بازی ژنگ شانگیو یک بازی ورق چینی اسـت کـه نام ان را می توان تقریبا بـه عنوان بازی ژنگ شانگیو ترجمه کرد.

 

برای عده اي از مردم چین این نام یادآور انقلاب فرهنگی اسـت – گفته می شود کـه این یک نقل قول ادبی اسـت کـه بـه پشتکار یک ماهی در اوایل بهار بر خلاف جریان شنا می کند. ویل تاملینسون اشاره کرده اسـت.

بازی ژنگ شانگیو

کـه این موضوع «سه‌گانه یک ماهی» اثر شاعر شی ژی «گوئو لوشنگ»؛ متولد 1948 اسـت. این بازی در چندین نسخه وجوددارد و نام‌هاي‌ جای گزین مختلفی دارد.

 

بـه گفته ژانگ شوتای، جالب ترین نسخه، بازی مشارکتی برای شش بازیکن اسـت کـه با نام هاي‌ Sān jiā xĭ «三家喜 – خانواده سه نفره» یا Huŏjiàn نیز شناخته می شود.

 

«火箭 – موشک». با این حال، برای سادگی، نخستین نسخه اي کـه در این جا توضیح داده شده اسـت، بازی فردی اسـت. این یک بازی ورق ماهرانه و ساده برای چهار بازیکن یا بیشتر اسـت کـه احتمالا بهترین بازی با 5 یا 6 بازیکن اسـت.

 

در فرمی کـه در این جا ذکر شده اسـت، ژنگ شانگیو توسط جان مک‌لئود بـه بریتانیا آورده شد، او ان را در جریان بازدید از چین توسط عده اي از بازیکنان بریتیش گو درسال 1979 از مترجم ما ژانگ چوان‌شنگ آموخت.

 

در بریتانیا نام Pits را بـه ان دادیم کـه تلفظ ان برای ما راحت‌تر اسـت و بـه وضعیت سخت بازیکنان بازنده اشاره دارد کـه خودرا در گودالی می بینند کـه فرار از ان دشوار اسـت.

 

این بازی ارتباط نزدیکی با چندین بازی دیگر دارد – ژاپنی Dai Hin Min «یا Dai Fugo »؛ ویتنامی Tien Len ؛ چینی Big Two و مشتق غربی President . من این گروه را جزو بازی هاي‌ کوهنوردی طبقه بندی کرده ام .

 

تجهیزات و هدف

ژنگ شانگیو از یک بسته 54 کارتی متشکل از 52 کارت استاندارد برای بریج یا پوکر، با اضافه شدن دو جوکر متمایز کـه در این جا بـه عنوان قرمز و سیاه نامیده می شود، استفاده می کند.

 

هدف هر دست این اسـت کـه نخستین کسی باشد کـه همه ی کارت هاي‌ خودرا بازی می کند ودر نتیجه 2 امتیاز یا دوم و 1 بـه دست می آورد تا مجموع «طبق معمول» 11 برنده لاستیکی باشد.

 

معامله

فروشنده اولیه بـه طور تصادفی انتخاب می شود. کارت ها بـه صورت انفرادی، خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت، با فروشنده شروع می شود . بسته بـه تعداد بازیکنان، برخی ممکن اسـت کارت هاي‌ بیشتری نسبت بـه دیگران داشته باشند – این مهم نیست.

 

روش چینی معامله بـه شرح زیر اسـت. فروشنده کارت ها را بـه هم میزند، کارت ها را بـه صورت رو بـه پایین در مرکز میز قرار می دهد و بـه خودش کمک می کند.

 

تا بـه بالای جدول برسد و بـه دنبال ان بازیکن سمت راست او قرار دارد و غیره. بازیکنان تک کارت ها را در خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت میگیرند تا زمانی کـه بسته تمام شود.

 

بازیکنان غربی ممکن اسـت ترجیح دهند کـه فروشنده همه ی کارت ها را مانند اکثر بازی هاي‌ ورق غربی توزیع کند – این روی بقیه بازی تأثیری نخواهد داشت.

بازی ژنگ شانگیو یک بازی با ورق چینی

بازی

فروشنده با هدایت هر ترکیب قابل پخش شروع می کند .فرصت بازی در خلاف جهت عقربه‌هاي‌ ساعت پیش می رود ودر هر نوبت، بازیکن پاس یا بازی را انتخاب میکند. بازیکنی کـه پاس کرده باشد، اگر فرصت دوباره پیش بیاید، از بازی منع نمی‌شود. پس از لید، همه ی نمایشها باید:

 

شامل همان تعداد کارت بـه عنوان لید اسـت

همان نوع الگو را تشکیل می‌دهند

نسبت بـه بازی قبلی رتبه بالاتری داشته باشد

 

بازی ادامه مییابد تا زمانی کـه همه ی بازیکنان بـه جز یکی از بازیکنان بـه نوبت پاس بدهند، پس از ان همه ی کارت هاي‌ بازی جمع شده و کنار گذاشته می شوند. هر شخصی کـه آخرین «ودر نتیجه بالاترین» بازی کرد، دوباره با هدایت هر ترکیب قابل بازی شروع می کند .

 

بـه این ترتیب، در نهایت کارت بازیکنان تمام خواهد شد. نخستین بازیکنی کـه اینکار را انجام می دهد، دست را برنده می شود، بازیکن دوم دوم می شود و غیره.

 

بـه دلایلی کـه در زیر توضیح داده شده اسـت، دست تا پایان تلخ بازی می شود، تا زمانی کـه فقط یک بازیکن کارت باقی بماند .

 

اگر بازیکن بـه دلیل لید هیچ کارتی نداشته باشد، نوبت لید بـه سمت راست می گذرد.

 

ترکیبات قابل پخش

چهار نوع ترکیب قابل پخش وجوددارد کـه بـه شرح زیر اسـت:

«i» تک کارت

رتبه از پایین بـه بالا 3؛ 4؛ 5؛ 6؛ 7؛ 8؛ 9؛ 10؛ J، Q، K، A، 2؛ جوکر سیاه، جوکر قرمز اسـت. کت و شلوار بی ربط اسـت

 

«ii» مجموعه ای از 2 یا بیشتر کارت با همان رتبه

این‌ها مانند کارتهای تک رتبه بندی می شوند، زیرا بی ربط هستند. دو یا جوکر می تواند بـه عنوان کارت هاي‌ وحشی برای هر کارت پایین تر استفاده شود. مجموعه‌اي کـه حاوی کارت‌هاي‌ وحشی اسـت توسط یک مجموعه «خالص» با رتبه برابر شکست میخورد.

 

«iii» توالی منفرد از سه یا چند کارت با رتبه متوالی

رتبه از پایین بـه بالا 3؛ 4؛ 5؛ 6؛ 7؛ 8؛ 9؛ 10؛ J، Q، K، A اسـت. دو را نمیتوان در سکانس هاي‌ منفرد استفاده کرد – نه بـه عنوان کارت هاي‌ وحشی و نه بـه عنوان کارت هاي‌ طبیعی در آن ها.

 

حق خود. جوکرها را می توان بـه عنوان کارت هاي‌ وحشی برای ایستادن برای هر کارت از سه تا آس استفاده کرد. هر دنباله مناسب منفرد بهتر از هر دنباله مناسب ترکیبی با همان طول اسـت.

 

هنگام مقایسه دو توالی مناسب ترکیبی، یکی کـه حاوی کارت هاي‌ رتبه بالاتر اسـت بهتر اسـت. بین سکانس‌هاي‌ مناسب ترکیبی با رتبه یکسان، یک سکانس «خالص» بر یک سکانس «ناخالص» حاوی یک یا چند جوکر می‌کوبد.

 

بـه همین ترتیب، یک سکانس مناسب تک بالاتر، یک دنباله پایین تر را میزند، و اگر رتبه ها برابر باشند، یک دنباله «خالص»؛ یک دنباله «نجس» را شکست می دهد.

 

«IV» توالی چندگانه

این شامل تعداد مساوی کارت «دو یا بیشتر» از هر یک از سه یا چند رتبه متوالی «مانند 9-9-10-10-JJ» اسـت. کارت ها مانند سکانس هاي‌ تک با 3 کم و آس بالا رتبه بندی می شوند.

 

کت و شلوار بی ربط اسـت جوکرها میتوانند بـه عنوان کارت هاي‌ وحشی برای هر کارت دیگری استفاده شوند. دو را میتوان بـه‌عنوان کارت‌هاي‌ وحشی نیز استفاده کرد، با این محدودیت کـه نمی توانید از دو تا برای همه ی کارت‌هاي‌ یک رتبه خاص استفاده کنید.

 

حداقل یک کارت از هر رتبه باید طبیعی یا جوکر باشد. یک سکانس چندگانه را فقط می توان با یک سکانس چندگانه بهتر کـه شامل همان تعداد رتبه و تعداد کارت هاي‌ یکسانی از هر رتبه باشد شکست داد.

 

یک سکانس چندگانه حاوی رتبه‌هاي‌ بالاتر بهتر از یک سکانس پایینتر اسـت، و اگر رتبه‌ها مساوی باشند، یک سکانس چندگانه «طبیعی» یکی رابا کارت‌هاي‌ وحشی شکست می دهد.

 

نمونه هایی از مجموعه ها

7-2-2 را می توان بـه صورت سه هفت بازی کرد. این را می توان با 7-7-7 «هفت طبیعی» شکست داد، کـه با جوکر 8-8 قابل شکست اسـت .

 

9-2-2 ؛ 9-2-جوکر ؛ 9-9-2 و 9-9-جوکر همگی برابرند. هیچ یک از انها را نمیتوان برای شکست دادن دیگران بازی کرد، زیرا همه ی آن ها دارای کارت هاي‌ وحشی هستند.

 

2-جوکر را می توان بـه صورت دو نفره بازی کرد. این با 2-2 شکست خورده اسـت ؛ یک جفت دو نفره طبیعی.

 

نمونه هایی از سکانس های منفرد

 دو شماره را نمیتوان دریک توالی استفاده کرد. دنباله هاي‌ زیر معتبر نیستند: 2-3-4 ؛ QKA -2 ؛ 5-6-2-8 .

 

 

یک دنباله باید حداقل شامل سه کارت باشد. 6-7 یک دنباله معتبر نیست .

 

[باشگاه]Q [باشگاه]-K- [الماس]A با [بیل]3-4-5[بیل][بیل] ضرب می شود کـه تنها با یک سکانس بالاتر دریک لباس تک ضرب می شود .

 

وجود «ناخالصی‌ها» در قالب کارت‌هاي‌ وحشی تنها بـه‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده بین بازی‌هاي‌ با رتبه‌هاي‌ مساوی، بـه عنوان مثال [قلب]6-جوکر [قلب]-8 ضربات [باشگاه]7-8-9 استفاده می شود، زیرا [باشگاه]جوکر[بیل] نماینده 7 درنظر گرفته [قلب]می شود .

 

این سکانس قلب بـه دلیل خلوص [الماس]6-7-8[الماس][الماس] ضرب و شتم می شود ؛ یا یک سکانس مناسب بالاتر، خالص یا ناخالص.

 

نمونه هایی از توالی های متعدد

توالی هاي‌ متعدد باید حداقل سه رتبه متوالی داشته باشند. موارد زیر معتبر نیستند :

 

6-6-6-7-7-7 «فقط دو رتبه»

 

5-5-7-7-8-8 «غیر متوالی»

 

7-7-8-8-8-9-9 «هر رتبه باید دارای همان تعداد کارت باشد»

 

7-7-2-2-9-9 «تعویض دو تایی برای هر هشت نفر غیرقانونی اسـت»

 

5-5-6-2-7-جوکر «ناخالص» را می توان با 5-5-6-6-7-7 «خالص» شکست داد کـه با 6-joker-7-2-8-8 «بالاتر» ».

 

KKAA-2-joker فقط در صورتی معتبر اسـت کـه 2 و جوکر را جای گزین ملکه ها درنظر بگیرید. دو را نمی‌توان بـه عنوان یک رتبه طبیعی دریک دنباله چندگانه استفاده کرد. بنابر این QQKKAA بالاتر اسـت.

 

این احتمال خیلی کم اسـت، اما 10-10-10-JJJQQQKKK 4-4-4-4-5-5-5-5-6-6-6-6 را شکست نمی‌دهد ؛ زیرا اگر چه هردو 12 کارت هستند. ؛ انها اشکال مختلفی از توالی چندگانه هستند.

 

گلزنی

نخستین بازیکنی کـه کارت هایش تمام شود 2 امتیاز کسب می کند.

 

دومین بازیکنی کـه بدون کارت باشد 1 امتیاز کسب می کند.

 

سومین بازیکنی کـه از شر کارت‌هایش خلاص میشود، می تواند شروع بـه بـه هم زدن کارت‌ها کند، زیرا او فروشنده بعدی خواهد بودو بنابر این بازی دست بعدی را شروع می کند.

 

بازیکنان آخر و دوم تا آخر در دست بعدی با دادن بهترین کارت هاي‌ خود بـه برنده ها جریمه می شوند – زیر را ببینید . این ها گودال نشینان هستند .

 

اگر فقط چهار بازیکن وجود داشته باشد، بازیکنی کـه سوم شده اسـت نیز دوم بـه آخر اسـت، بنابر این بازیکن بعدی هم معامله می کند و هم باید یک کارت را رها کند.

 

اگر 6 بازیکن باشد، بازیکنی کـه چهارم می شود امتیازی نمی‌گیرد و جریمه نمی‌شود.

 

معاملات دوم و بعدی

بلافاصله کارت‌ها بـه هم ریخته و توزیع شده‌اند، بازیکنانی کـه آخرین و بعد بـه آخر آمده‌اند، باید هر کدام کارت‌هاي‌ بالاترین رتبه خودرا رو بـه بالا روی میز بیندازند.

 

اگر انها چندین کارت بالاترین برابر داشته باشند، میتوانند انتخاب کنند کـه کدام را پرتاب کنند. بازیکنی کـه اول آمده اسـت هر کدام از این ها را کـه ترجیح می دهد می‌گیرد و بـه دستش اضافه می کند و دیگری را برای نایب قهرمانی میگذارد.

 

سپس این دو بازیکن برتر هر کدام یک کارت ناخواسته را کـه انتخاب می کنند رو بـه بالا کنار می گذراند. بازیکن بعدی تا آخرین بازیکن دست قبلی یکی از این ها را انتخاب می کند.

 

و بـه دست خود اضافه می کند و کارت ناخواسته دیگر را بـه بازیکن پایینی می‌گذارد کـه باید ان را بـه دست خود اضافه کند. سپس بازی مانند قبل آغاز می شود و فروشنده نخستین لید را دارد.

 

بازی مشارکت

با 4 یا 6 بازیکن طبق معمولً دو تیم بازی می کنند. گفته می شود کـه بازی مشارکت شش نفره جالب ترین نسخه Zheng Shangyou اسـت و توضیحات زیر بر اساس اطلاعات Zhang Shutai اسـت.

 

در پکن این بازی شش نفره سان جیا شی «三家喜» نیز نامیده می شود کـه بـه معنای چیزی شبیه “خانواده سه نفره خوشبخت” اسـت. در چنگدو، در استان سیجوان بـه ان Huojian «火箭» می‌گویند کـه بـه معنی موشک اسـت.

 

دو تیم سه نفره وجوددارد کـه هر بازیکن بین دو رقیب نشسته اسـت. قبل از این کـه کارت‌ها قبل از نخستین معامله بـه هم بریزند، یک کارت از بسته گرفته می شود و سپس جای گزین میشود. هر شخصی کـه این کارت را در نخستین معامله بکشد، دست اول را شروع می کند.

 

قوانین بازی طبق معمول اسـت و ترتیب تمام شدن کارت بازیکنان امتیازات تیم ها را مشخص می کند. اگر بازیکنان اول و دوم در تیم هاي‌ مقابل باشند، امتیازات بـه شرح زیر اسـت:

 

تیم بازیکنی کـه اول می شود 3 امتیاز بـه امتیاز خود اضافه می کند.

 

تیم بازیکنی کـه دوم شود 2 امتیاز بـه امتیاز خود اضافه می کند.

 

تیمی کـه شامل بازیکنی نباشد کـه آخرین رتبه را کسب کرده اسـت، 2 امتیاز اضافی بـه امتیاز خود اضافه می کند.

 

بـه عنوان مثال، اگر تیمی رتبه هاي‌ دوم، سوم و پنجم را بـه دست آورد، امتیاز 4 را کسب می کند «2 برای دوم شدن و 2 برای دوم نشدن» و حریفان انها 3 امتیاز می‌گیرند «برای مقام اول».

بازی ژنگ شانگیو

اگر مقام هاي‌ اول و دوم توسط اعضای یک تیم گرفته شود، امتیازدهی متفاوت اسـت و بستگی بـه موقعیت نفر سوم ان تیم دارد:

 

اگر تیم سوم مقام سوم را کسب کند، تیم تمام سه مکان برتر را دارد و برای اینکار 10 امتیاز کسب می کند. تیم دیگر هیچ گلی نمیزند.

 

اگر نفر سوم تیم چهارم یا پنجم شود، تیم برای دو مکان برتر فقط 5 امتیاز کسب می کند. تیم دیگر هیچ گلی نمی‌زند.

 

اگر نفر سوم تیم آخر باشد، تیم اول و دوم 5 امتیاز و تیم دیگر بـه دلیل نداشتن رتبه آخر 2 امتیاز کسب می کند.

بازی ژنگ شانگیو

در دست هاي‌ دوم و بعدی، بازیکنان پنجم و ششم از دست قبلی باید بالاترین کارت خودرا بـه بازیکنان اول و دوم بدهند «بازیکن اول انتخاب اول را دارد» و این بازیکنان هر کارت ناخواسته اي را در ازای ان می‌دهند .

 

«بازیکن پنجم اولی را دارد. انتخاب». در واقع اگر شـما اول یا دوم هستید و شریک شـما پنجم اسـت، ممکن اسـت انتخاب کنید کـه یک کارت خوب را برای کمک بـه شریک زندگی خود بازگردانید.

 

در دست دوم و بعدی بازی توسط بازیکنی آغاز می شود کـه در دست قبلی پنجم شد.

 

هدف بازی رسیدن بـه امتیاز 50 یا بیشتر اسـت و نخستین تیمی کـه اینکار را انجام می دهد برنده اسـت.

 

اگر هردو تیم دریک معامله بـه 50 برسند، تیمی کـه امتیاز بالاتری دارد برنده می شود. اگر مساوی باشد یک دست دیگر بازی می شود.

بازی ژنگ شانگیو یک بازی با ورق چینی

چهار بازیکن با مشارکت

چهار نفر نیز میتوانند یک بازی شراکتی انجام دهند کـه شرکای ان روبروی هم نشسته اند. قوانین بازی و امتیازدهی دقیقاً مانند بازی انفرادی اسـت.

 

اما شرکا امتیازات خودرا باهم ترکیب می کنند. اگر شـما اول یا دوم هستید و شریک شـما سوم اسـت، ممکن اسـت برای کمک بـه شریک خود کـه نخستین انتخاب را از بین میبرد، یک کارت بالا – شاید یک کارت وحشی – دور بیندازید.

 

تغییرات

برخی دو کارت طبیعی معتبر را در توالی‌ها مجاز میکنند، بنابر این برای مثال [قلب]K [قلب]-A- [قلب]2 یک دنباله مناسب منفرد معتبر خواهد بودو [بیل]Q [بیل]-K- [بیل]A را شکست می دهد .

 

نکاتی در مورد بازی

جذابیت بازی، بـه ویژه برای ساکنان گودال، این اسـت کـه کشف کنند چگونه بازی ماهرانه و کمی شانس با کارت‌هایي کـه داده میشود.

 

میتواند بـه فرد کمک کند تا “در بالادست” مبارزه کند ودر نهایت بـه اوج برسد. فرد باید سعی کند برنامه ها را انعطاف پذیر نگه دارد و آماده محاسبه مجدد دست با توجه بـه بازی دیگران باشد.

 

فوری ترین اولویت این اسـت کـه از شر کارت هاي‌ کم خود خلاص شوید. تنها راهی کـه می‌توانید یک 3 ایزوله را بازی کنید، هدایت ان اسـت، بنابر این اگر بـه اندازه کافی خوش شانس هستید کـه لید را دارید.

 

از ان برای خلاص شدن از شر چنین کارتی استفاده کنید. همین امر در مورد ترکیب هاي‌ کم مانند 3-4-5-6 صدق می کند. اگر دست شـما حاوی 3-3-4-5-6 بود.

 

ممکن اسـت 3-4-5-6 را هدایت کنید بـه این امید کـه هیچکس دیگری دنباله 4 نداشته باشد و سپس 3 خودرا دنبال نمایید.

 

کارت هاي‌ بالا را هدایت نکنید، مگر این کـه بتوانید با انجام اینکار راهی مطمئن برای خلاص شدن از شر تمام کارت هاي‌ خود مشاهده کنید. از کارت هاي‌ بالا برای بـه دست آوردن برتری بهتر استفاده می شود.

 

از لید برای خلاص شدن از شر کارت هاي‌ کم استفاده کنید. با 4-4-7-2-2 بـه عنوان پنج کارت آخر خود، 4-4 را رهبری کنید.

 

با 2-2 برتری را پس بگیرید و سپس 7 را بازی کنید. مجموعه چهار تایی؛ اگر کسی چهار شش دارد، احتمالاً بعد از این کـه بقیه تمام کردند، 7 خودرا نگه دارید.

 

اگر گروهی از کارت ها مانند 3-4-5-5-6-7 دارید، اغلب بهتر اسـت این کارت را بـه صورت دو دنباله بازی کنید: 3-4-5 و 5-6-7؛ بـه خصوص اگر یکی از آن ها تک باشد.

بازی ژنگ شانگیو

مناسب اگر شـما پیشتاز بودید، ممکن بود دنباله پنج کارتی 3-4-5-6-7 را هدایت کنید، اگر کاملاً مطمئن بودید کـه هیچکس نمی‌تواند ان را شکست دهد «یا اگر ناامید بودید».

 

و اگر هیچکس دیگری یک سکانس 5 کارتی را بازی نکرد سپس می تواند با هدایت 5 بـه بیرون برود. تقریبا هرگز درست نیست کـه دو پنج تایی را بـه صورت جفت بازی کنید.

 

با اینکار چهار کارت کم «3؛ 4؛ 6؛ 7» برای شـما باقی میماند کـه تنها می توان ان‌ها را بـه تنهایی بازی کرد.

 

عاقلانه نیست کـه یک سکانس 9 کارتی سنگ شکن را در حین پاس دادن مکرر ذخیره کنید، اگر کسی “ورودی” بـه پیشروی با برنده احتمالی نداشته باشد «مثلا سکانس جوکر یا QKA».

بازی ژنگ شانگیو

درنظر بگیرید کـه ان را بـه دنباله‌هاي‌ کوتاه‌تر تقسیم کنید – برای مثال ممکن اسـت با چهار کارت بالا پیشتاز شوید و سپس پنج کارت پایین را بازی کنید.

 

سعی کنید از گیر افتادن با کارت هاي‌ بسیار کم برای دنبال کردن یک امتیاز در دست خودداری کنید «یا برعکس از این مشکل در دست شخص دیگری سوء استفاده کنید!». تعجب نکنید اگر انگشتان تمسخر آمیز بـه سمت شـما در پایان 3s نشان داده شود!

 

توجه بـه کارت‌هایي کـه خارج می شوند، بـه‌ویژه کارت‌هاي‌ وحشی، بدیهی اسـت کـه بـه خاطرجمعی از موفقیت استراتژی برنده فرد کمک میکند.

 

منبع این پست: customessaytw.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *