بازی یک نفره بیکر 52 کارتی هیجانی

رسانه کاستومه تقدیم میکند

بازی یک نفره بیکر 52 کارتی هیجانی

بازی یک نفره بیکر 52 کارتی هیجانی

بازی یک نفره بیکر 52 کارتی هیجانی از 52 کارت استفاده می‌کند. همه ی کارت ها بـه 8 انبوه تابلو تقسیم می شوند. چهار سلول «در سمت چپ» و چهار شمع پایه «در سمت راست» در بالای شمع هاي‌ تابلو قرار می‌گیرند.

 

آس ها با در معرض شدن بـه پایه ها منتقل می شوند.

قوانین بازی بیکر
خانواده: سلول آزاد
دسته بندی ها: محبوب، متفکران، پاداش
انواع: سلول آزاد، فروش سخت

 

هدف از این بازی

برای ساختن پایه ها در کت و شلوار پادشاهان.

 

قوانین

کارت هاي‌ بالای انبوه تابلو و کارت هاي‌ سلول ها برای بازی در معرض هستند. شـما می‌توانید شمع هاي‌ تابلو را در کت و شلوار بسازید.

 

فقط یک کارت در هر زمان می‌تواند جابه‌جا شود. کارت بالای هر شمع تابلو نیز میتواند بـه هر سلولی منتقل شود. هر سلول ممکن اسـت فقط یک کارت داشته باشد.

 

کارت‌هاي‌ موجود در سلول‌ها را میتوان درصورت امکان بـه شمع‌هاي‌ پایه یا بـه پشته‌هاي‌ تابلو منتقل کرد.

 

معامله مجدد وجود ندارد.

 

قوانین میگوید کـه شـما میتوانید تنها یک کارت را در هر زمان جابه‌جا کنید. اما بـه عنوان میانبر، BVS Solitaire بـه شـما این امکان را میدهد.

 

کـه درصورت وجود تابلوهای خالی و سلول هاي‌ خالی کافی، یک ساخت کامل یا جزئی را جابه‌جا کنید، زیرا می توانستید با انتقال موقت کارت هاي‌ اضافی بـه تابلوهای خالی، همان نتیجه را بـه دست آورید.

بازی یک نفره بیکر 52 کارتی هیجانی

همچنین به عنوان: Baker, Baker Solitaire نیز شناخته می شود

بازی Baker’s Game کـه توسط ریاضیدان C. L. Baker اختراع شد، بازی اصلی اسـت کـه FreeCell و تمام انواع ان از ان مشتق شده اسـت. این بسیار شبیه سلول آزاد اسـت، اما چالش برانگیزتر و سخت تر برای بردن اسـت.

 

ما توصیه می‌کنیم کـه با این بازی بـه عنوان یک پازل رفتار شود: از دکمه هاي‌ Undo و Redo برای پشتیبان گیری استفاده کنید و هر زمان کـه گیر کردید، روش دیگری را امتحان کنید.

 

چیدمان

عرشه را بـه هم بزنید و همه ی کارت ها را در هشت انبوه تابلو قرار دهید، رو بـه بالا و بادکش بـه پایین. چهار تا از تابلوها هر کدام هفت کارت خواهند داشت.

 

و چهار تای باقی مانده هر کدام تنها شش کارت خواهند داشت. بالای تابلوها، در سمت چپ، چهار ذخیره ودر سمت راست ان‌ها چهار پایه قراردارند کـه همگی خالی شروع میشوند.

 

بازی

تابلوها در کت و شلوار ساخته شده اند. کارت‌هاي‌ برتر جدول‌ها برای بازی روی میزهای دیگر، روی پایه‌ها یا روی ذخیره‌ها در معرض هستند. هر کارت موجود ممکن اسـت دریک تابلوی خالی بازی شود.

 

یک ذخیره خالی می‌تواند هر کارتی را در خود جای دهد، اما هر یک میتواند هر بار فقط یک کارت را در خود جای دهد. و البته چنین کارتهایی را می توان تنها با پخش صحیح آن ها روی تابلوها یا پایه ها حذف کرد.

 

هدف

هدف این اسـت کـه همه ی کارت ها را بـه پایه ها منتقل کنید.

 

نکات

مانند همه ی بازی هاي‌ این نوع، انبوه هاي‌ خالی بسیار مهم هستند. شـما چهار ذخیره برای شروع دارید کـه همیشه زیاد نیست. در نحوه استفاده از ذخایر کمی دقت کنید.

 

بهترین کار این اسـت کـه تنها زمانی یک رزرو پر کنید کـه از قبل بدانید چگونه ان کارت را دوباره از ذخیره خارج کنید. مطمئناً همیشه نمیتوانید اینکار را انجام دهید، و گاهی اوقات وادار خواهید بود یک کارت را «تا اطلاع ثانوی» در رزرو قرار دهید.

بازی یک نفره بیکر 52 کارتی هیجانی

وقتی وادار بـه انجام اینکار هستید، زمان خوبی اسـت کـه از موقعیت خود عکس بگیرید، در صورتی کـه هرگز راهی برای حذف کارت پیدا نکردید.

 

یک تابلوی خالی مانند یک رزرو عمل می‌کند – فقط بهتر اسـت، زیرا می‌توانید روی تابلو بسازید. درصورت امکان، با انتقال چند کارت از ذخایر بـه یک تابلوی خالی، ذخایر را حفظ کنید.

 

«البته کارت هایي کـه جابه جا می‌کنید باید بـه ترتیب باشند، بنابر این همیشه نمی توانید اینکار را انجام دهید. اما وقتی بتوانید عالی اسـت!»

 

بـه عنوان یک میانبر Solitaire Till Dawn بـه شـما امکان می‌دهد تا ساخت هاي‌ کامل یا جزئی را جابه‌جا کنید، مشروط بر این کـه تعداد انبوه خالی کافی در معرض داشته باشید تا همان حرکت را یک کارت دریک زمان انجام دهید.

 

منبع این پست: customessaytw.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *