قوانین بازی Tunk آموزش بازی کارتی تلفن کن (Telefunken)

رسانه کاستومه تقدیم میکند

قوانین بازی Tunk آموزش بازی کارتی تلفن کن (Telefunken)

قوانین بازی Tunk

قوانین بازی Tunk یا Tonk یک بازی از نوع رامی اسـت کـه با 2-4 بازیکن و با عرشه استاندارد 52 کارت بازی انجام می شود. در Tunk، پادشاهان بالا، Aces کم، و 2s وحشی هستند. هدف تانک کسب کمترین امتیاز در پایان راند اسـت.

 

برای بازی‌هاي‌ بیشتر از نوع رامی، راهنمای ما برای Canasta و Gin را بررسی کنید.

 

اگر بـه دنبال کارت هایي برای بازی Tunk هستید، یک عرشه استاندارد را در این جا یا یکی از جدید ترین محصولات ما را در این جا بررسی کنید .

 

معرفی

Telefunken یک بازی رامی قراردادی اسـت کـه در عده اي از کشور های آمریکای جنوبی، بـه ویژه در ونزوئلا، اکوادور، پرو و ​​بولیوی و همچنین تا حدی در کلمبیا انجام می شود.

 

بـه من گفته می شود کـه نام آلمانی اش را مدیون این واقعیت اسـت کـه در زمان جنگ جهانی دوم بـه آمریکای جنوبی آورده شد، در ان زمان تعداد زیادی از یهودیان آلمانی و نازی ها بـه آمریکای جنوبی گریختند.

 

در آلمانی funken بـه معنای پخش کردن اسـت و Telefunken نام یک شرکت رادیویی و تلویزیونی آلمانی بود. هیچ ارتباط آشکاری با پخش وجود ندارد، اما شاید افرادی کـه این بازی را بـه آمریکای جنوبی آوردند با شرکت Telefunken ارتباط داشتند.

 

تا آنجا کـه من می‌دانم، Telefunken امروزه در کشور آلمان پخش نمیشود، اگر چه سایر اشکال قرارداد رامی در آنجا شناخته شده اسـت.

 

دراین صفحه ابتدا شکلی از Telefunken کـه در ونزوئلا پخش می شود را شرح می‌دهم . دربخش تغییرات، جزئیات نسخه‌هاي‌ مختلف بازی در اکوادور ؛ پرو «دو نسخه» و بولیوی و یک نسخه آمریکای شمالی بـه نام « رامی کشاورز » وجوددارد.

قوانین بازی Tunk آموزش بازی کارتی تلفن کن «Telefunken»

بازیکنان، کارت ها و هدف

Telefunken طبق معمول توسط چهار نفر، با استفاده از یک بسته دوتایی کارت با چهار جوکر – در مجموع 108 کارت – بازی می شود. یک منبع تراشه یا توکن، 7 شماره برای هر بازیکن، نیز مورد نیاز اسـت.

 

مانند همه ی بازی‌هاي‌ رامی، هدف، با کشیدن و دور انداختن، جمع‌آوری مجموعه‌هایي از کارت‌هاي‌ رتبه‌بندی شده برابر و تعداد کارت‌هاي‌ متوالی یک کت و شلوار اسـت کـه میتوان ان‌ها رابا هم ترکیب کرد «گذاشت».

 

از آنجایی کـه این یک بازی رامی قراردادی اسـت، نخستین ترکیب شـما در هر معامله باید شامل ترکیبات خاصی باشد « قرارداد ».

 

پس از ان میتوانید با افزودن کارت‌هاي‌ دیگر بـه ترکیب‌هاي‌ خود یا سایر بازیکنان خلاص شوید یا حتی «دراین بازی» ترکیب‌هاي‌ تازه رابا هدف نهایی خلاص شدن از شر همه ی کارت‌هاي‌ خود ترکیب کنید. سپس سایر بازیکنان بـه ازای هر کارتی کـه در دستشان باقیمانده اسـت، امتیاز پنالتی می گیرند.

 

ادغام و قراردادها

دو نوع ترکیب وجوددارد کـه می توان آن ها را مخلوط کرد:

مجموعه اي از سه یا چند کارت با همان رتبه. مجموعه اي از 3 کارت مساوی بـه عنوان یک trío شناخته می شود ؛ یک مجموعه از 4 کارت مساوی یک کوارتتو و یک مجموعه از 5 کارت مساوی یک کوانتتو اسـت.

 

اجرای سه یا چند کارت متوالی از یک لباس، کـه بـه عنوان sequidilla شناخته می شود . دریک دویدن، یک آس می تواند بالا باشد «…-QKA» یا کم «A-2-3-…» اما نمیتوان ان را در میانه‌ي یک اجرا استفاده کرد «KA-2 معتبر نیست».

 

جوکر را می توان بـه عنوان جای گزین برای هر کارتی استفاده کرد، اما بیش از یک جوکر را نمی توان در هر ست یا اجرا استفاده کرد.

 

یک بازی Telefunken شامل هفت معامله اسـت و قرارداد هر معامله بـه شرح زیر اسـت:

معامله 1: یک مجموعه از 3 کارت «تریو» کـه باید خالص باشد «limpio» – نمی توان از جوکر استفاده کرد و کارت ها باید از سه کت و شلوار متفاوت باشند.

قوانین بازی Tunk

معامله 2: دو ست 3 تایی «2 سه تایی»

 

معامله 3: یک ست 4 تایی «کوارتتو»

 

معامله 4: دو ست 4 تایی «2 کوارتتو»

 

معامله 5: یک ست 5 تایی «پنج نفری»

 

معامله 6: دو ست 5 تایی «2 پنج تایی» – همه ی بازیکنان قبل از شروع بازی کنار گذاشته میشوند

 

معامله 7: یک ست 3 «تریو» و یک ران «seguidilla» از 7 کارت یا بیشتر و بازیکن باید در ان نوبت بیرون برود.

 

نکته: فقط در معامله اول اسـت کـه مجموعه 3 مورد نیاز برای قرارداد باید خالص باشد. در معاملات بعدی، می توان از کارت هاي‌ یکسان و جوکر برای تکمیل یک مجموعه استفاده کرد.

 

معامله

قبل از نخستین معامله، بـه هر بازیکن هفت تراشه داده می شود کـه برای “خرید” کارت استفاده می شود.

 

معامله و بازی خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت اسـت. فروشنده اول بـه طور تصادفی انتخاب می شود و نوبت معامله بعد از هر دست بـه سمت راست میرسد. فروشنده کارت ها را بـه هم میزند و روی میز قرار می دهد.

 

بازیکن سمت چپ او با بلند کردن یک بلوک کارت از بالای بسته برش می دهد: برای وضوح، این کارت‌ها را قسمت بالایی بسته و بلوک باقیمانده روی میز را قسمت پایینی می‌نامم .

 

کاتر بـه سه کارت پایین قسمت بالایی نگاه می کند و اگر هر کدام از انها جوکر هستند، انها را می گیرد، نشان می دهد و بـه عنوان بخشی از دست خود نگه می دارد. سپس بقیه قسمت بالای بسته را بـه صورت رو بـه پایین درکنار قسمت پایینی روی میز قرار می دهد.

قوانین بازی Tunk

فروشنده قسمت پایین بسته را برمی دارد و هر بار یک کارت از ان دور میز می دهد تا زمانی کـه هر بازیکن 11 کارت داشته باشد. «اگر بازیکن سمت چپ فروشنده جوکرهایی را انجام داده باشد.

 

باید بـه همان نسبت کارت هاي‌ کمتری در معامله بـه این بازیکن داده شود.» سپس فروشنده کارت بعدی را رو بـه بالا می چرخاند و ان را روی میز می‌گذارد تا انبوه دور انداختن شروع شود.

 

اگر فروشنده بتواند معامله را کامل کند و یک کارت را بدون خسته کردن قسمت پایین بسته بالا ببرد، و تعدادی کارت باقیمانده باشد، این کارت‌هاي‌ باقیمانده بـه صورت رو بـه پایین در بالای قسمت بالایی قرار می گیرند.

 

پشته اي کـه بـه این ترتیب شکل می گیرد، سهام قرعه کشی اسـت کـه بازیکنان در طول بازی از ان کارت می‌کشند. اگر کارت‌هاي‌ فروشنده در قسمت پایین تمام شود.

 

قسمت بالایی را برمی‌دارد و با استفاده از ان معامله را ادامه می دهد و هرچه باقی میماند بـه همراه کارت رو بـه بالا بـه میز برگردانده می شود.

 

اگر بازیکن سمت چپ فروشنده بتواند قسمت پایینی حاوی تعداد دقیق کارت هاي‌ مورد نیاز برای معامله را بگذارد «45 کارت برای چهار بازیکن در صورتی کـه کاتر جوکر نداشته باشد»؛ کاتر با یک تراشه اضافی «کـه می توان از ان استفاده کرد» پاداش می گیرد. بعدا برای خرید یک کارت از شمع دور انداختن -زیر را ببینید ».

 

قبل از بازی دور انداختن

در معامله 6؛ وقتی معامله کامل شد، هرکسی ممکن اسـت هر تعداد کارت را از دستان خود بـه صورت رو بـه پایین دور بیندازد. فروشنده این کارت‌ها رابا هم جمع میکند، انها را بـه هم می‌ریزد و بـه بازیکنان می دهد و بـه هر بازیکن بـه اندازه‌اي کـه دور انداخته کارت می دهد.

 

بازی

بازیکن بـه سمت راست فروشنده شروع می شود و بازی در خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت در اطراف میز ادامه مییابد. یک چرخش معمولی شامل

 

کشیدن یک کارت از رو بـه پایین سهام؛

ادغام اختیاری عده اي از کارت ها با قرار دادن آن ها رو بـه بالا در مقابل شـما «یا اضافه کردن کارت بـه ترکیب خود یا سایر بازیکنان».

دور انداختن یک کارت رو بـه بالا در بالای شمع دور انداختن.

 

طراحی

فقط در نوبت اول معامله ؛ بازیکن بـه سمت راست دیلر مجاز اسـت بـه جای برداشتن از سهام، بدون پرداخت تراشه و بدون گرفتن کارت اضافی، کارت رو بـه بالا را کـه فروشنده نشان داده اسـت، بگیرد.

 

برای باقیمانده دست، نوبت هر بازیکن با کشیدن کارت بالای سهام شروع می شود. بازیکنی کـه مایل بـه گرفتن کارت بالای انبوه دور ریختنی اسـت، باید این کارت را “خرید”؛ کـه هزینه ان یک تراشه و یک کارت اضافی اسـت کـه از سهام گرفته می شود – بـه ” خرید ” زیر مراجعه کنید.

 

پیام

پس از طراحی، می توانید مجموعه ها و سکانس ها را از دست خود ترکیب کنید و انها را رو بـه بالا روی میز پخش کنید.

 

اگر قبلاً ادغام نکرده‌اید، در نخستین نوبتی کـه ترکیب می کنید، باید کارت‌هاي‌ دقیق مورد نیاز قرارداد را برای معامله فعلی قرار دهید. در همان زمان، درصورت تمایل میتوانید مجموعه‌هاي‌ اضافی از سه یا بیشتر کارت‌هاي‌ رتبه‌بندی شده را کنار بگذارید.

 

و میتوانید سه یا چند کارت متوالی را دریک لباس کنار بگذارید. همچنین می توانید با افزودن کارت‌هایي بـه ان‌ها، ست‌ها و دویدن‌هایي را کـه بازیکنان دیگر از دست داده‌اند.

 

گسترش دهید. با این حال، شـما نمی‌توانید مجموعه هایي کـه بخشی از قرارداد شـما هستند را تا نوبت بعدی خود تمدید کنید.اگر قبلاً در نوبت قبلی ادغام شده اید:

 

شـما می توانید ست ها و دویدن هاي‌ خود یا سایر بازیکنان را گسترش دهید.

همچنین میتوانید مجموعه‌هاي‌ اضافی از سه یا چند کارت مساوی یا اجراهای سه یا چند کارت متوالی از یک لباس را کنار بگذارید.

قوانین بازی Tunk

اگر بـه جای ان دو ورق از دست خود در رتبه اي مشابه بقیه ست اضافه کنید، می توانید یک جوکر را از مجموعه اي کـه توسط خودتان یا بازیکن دیگری ترکیب شده اسـت بگیرید.

 

شـما ممکن اسـت جوکر را از یک دویدن نگیرید، اما اگر جوکر دریک انتهای یک ران باشد، و کارتی را دارید کـه نشان دهنده ان اسـت، می توانید جوکر رابا کارت واقعی جای گزین کنید و جوکر را بـه دو طرف امتداد حرکت دهید.

 

اجرا کن. بـه عنوان مثال، اگر یک جوکر-6-7 الماسرویالماس میز وجوددارد و شـما 5 و 9 را دارید، می توانید جوکر رابا الماس5 جای گزین کنید ؛ جوکر را برای نشان دادن 8 حرکت دهید و 9 را از دست خود اضافه کنید .

 

نکته در مورد معامله 1: سه گانه خالص مورد نیاز برای نخستین قرارداد معامله از سایر ترکیباتی کـه ممکن اسـت با قرار دادن یک کارت از سه نفر خالص بـه صورت ضربدری تعیین شود متمایز می شود.

 

این سه کارت را می توان با اضافه کردن یک کارت مساوی از لباس چهارم بـه چهار کارت افزایش داد. سپس کامل می شود و نمی توان بـه ان اضافه کرد.

قوانین بازی Tunk آموزش بازی کارتی تلفن کن «Telefunken»

دور انداختن

برای پایان دادن بـه نوبت خود، یک کارت را از روی دست خود بـه سمت بالا در بالای شمع دور انداختن دور می‌اندزید.

 

خرید کارت

هر بازیکنی کـه هنوز در قرارداد فعلی ادغام نشده اسـت، می تواند کارتی را کـه در پایان نوبت یک بازیکن دور انداخته شده اسـت، خریداری کند.

 

اگر دو یا چند بازیکن بخواهند همان دور انداختن را بخرند، بازیکن سمت راست دور انداختن کـه نوبت بعدی اوست، بالاترین اولویت را دارد، سپس بازیکن زیر، و بـه همین ترتیب در خلاف جهت عقربه‌هاي‌ ساعت دور میز.

 

خرید کارت یک تراشه هزینه دارد. دور انداختن را بردارید و یک کارت از بالای استوک بکشید و هردو کارت را بـه دست خود اضافه کنید. سپس بازیکنی کـه نوبت بازیش بود طبق معمول مساوی می کند.

 

اگر وقتی نوبت بازی شماست، دور انداخته را بخرید، دو کارت از سهام می کشید – یکی برای خرید دور انداختن و دیگری برای شروع نوبت معمولی‌تان.پس از ادغام، دیگر مجاز بـه خرید کارت از شمع دور ریختنی نیستید.

 

نکته: شـما فقط هفت تراشه برای کل بازی دارید. وقتی از همه ی آن ها استفاده کردید دیگر نمیتوانید بخرید. عاقلانه اسـت کـه چندین مورد از این تراشه ها را برای معامله هفت ذخیره کنید، کـه سخت ترین اسـت.

 

پایان بازی

بازی ادامه مییابد تا زمانی کـه یکی از بازیکنان با خالی کردن دست خود “بیرون می‌رود”. اینکار را می توان با ادغام کردن همه ی کارت ها یا با ادغام کردن همه ی کارت ها بـه جز یک کارت و دور انداختن کارت نهایی انجام داد. در نقطه اي کـه بازی متوقف می شود و دست بـه ثمر می‌رسد.

 

ممکن اسـت گاهی اوقات اتفاق بیفتد کـه انبار قبل از پایان بازی تمام شود. دراین حالت شمع دور ریخته شده رو بـه پایین چرخانده می شود و بـه هم می ریزد تا یک استوک جدید تشکیل شود و بازی ادامه می‌یابد.

 

نکته در معامله 7:

دراین معامله، تا زمانی کـه نتوانید در همان نوبت بیرون بروید، مجاز بـه گذاشتن کارت نیستید. شـما باید یک مجموعه از دقیقاً سه کارت، یک بازی هفت کارتی یا بیشتر، بـه اضافه هر تعداد ست و/یا دور اضافی کـه برای استفاده از همه ی کارت‌هاي‌ خود لازم اسـت.

 

یا همه ی کارت‌ها بـه جز یک کارت را کنار بگذارید. نتیجه این اسـت کـه دراین معامله فقط یک بازیکن می تواند کارت بگذارد و هیچ اخراجی امکانپذیر نیست.

 

گلزنی

یک امتیاز تجمعی در امتیازات پنالتی برای هر بازیکن حفظ می شود. در پایان هر معامله، هر یک از بازیکنان طبق برنامه زیر، ارزش کارت‌هایي را کـه در دست دارند، بـه دست می‌آورند.

 

2 – 9 . . . ارزش اسمی
10 – ک . . . 10 امتیاز
آس . . . 11 امتیاز
جوکر . . . 15 امتیاز

بازیکنی کـه بیرون رفت، بدون کارت، برای معامله امتیاز صفر میگیرد.

 

برنده هر یک از هفت معامله برنده یک سهام کوچک اسـت، و بازیکنی کـه کمترین امتیاز تجمعی را در پایان معامله هفتم داشته باشد، برنده یک سهام بزرگ تر اسـت.

قوانین بازی Tunk

تغییرات

تنوع محلی زیادی از این بازی وجوددارد. مثلاً:

 

تعداد تراشه هایي کـه در شروع بـه هر بازیکن داده می شود می تواند متفاوت باشد. برخی بـه هر بازیکن 12 یا 13 تراشه میدهند.

 

برخی بـه بازیکنی کـه تعداد دقیق کارت هاي‌ مورد نیاز برای معامله را کاهش می دهد، با کسر تعدادی امتیاز «25 یا 50» از امتیاز او، بـه جای دادن یک تراشه اضافی بـه او پاداش میدهند.

 

برخی بدون “رد کردن” در شروع معامله 6 بازی می‌کنند.

 

از سوی دیگر، برخی بازی می‌کنند کـه در شروع معامله چهارم یک دور انداختن وجوددارد، ودر شروع معامله ششم دو دور انداخته می شود: همه ی می‌توانند هر تعداد کارت را کنار بگذارند.

 

فروشنده این‌ها را بـه هم می‌زند و بین بازیکنان توزیع می کند. سپس بازیکنان میتوانند برای بار دوم، هر تعداد کارت را کـه دوست دارند، دور بریزند، و فروشنده این کارت ها را بـه هم می‌زند و دوباره توزیع می کند تا همه ی 11 کارت داشته باشند.

قوانین بازی Tunk

در اکوادور معمولاً از ترتیب متفاوتی از قراردادها استفاده می شود:

1 ست خالص 3 تایی; بدون خرید
2 ست 3 تایی یکیشون خالص
1 ست 4 تایی
2 ست 4 تایی
1 ست 5 تایی
1 ست 3 تایی و 1 ران 4 تایی «چوکا»
1 ران از 7 «نردبان»

 

هر بازیکن با 12 تراشه برای خرید شروع می کند. بازیکنی کـه یک کارت میخرد باید دو کارت از سهام بکشد – اگر در ابتدای نوبت خود خرید میکنید، باید بـه طور کلی 3 کارت از سهام بگیرید.

 

فقط یک جوکر را می توان بـه عنوان بخشی از قرارداد در معاملات 2؛ 4 و 7 استفاده کرد، و هیچ جوکری در معاملات 1؛ 3؛ 5 و 6 نمیتواند استفاده شود. فقط در صورتی می توان جوکر را در ازای کارتی کـه نشان می دهد گرفته شود، گرفت.

 

ادغام هایي کـه توسط یک بازیکن دیگر برای اجرای قرارداد خود قرار داده شده اسـت و فقط در صورتی کـه بلافاصله از ان بـه عنوان بخشی از قرارداد خود استفاده کنید.

 

مقادیر کارت به شرح زیر است:

2 – 9 . . . 5 امتیاز
10 – ک . . . 10 امتیاز
آس . . . 15 امتیاز
جوکر . . . 50 امتیاز

 

دیوید داوسون گونه‌اي از این را توصیف می کند کـه در ان قراردادها بـه ترتیب پخش نمیشوند، اما هر فروشنده با نگاهی بـه کارت‌هاي‌ خود اعلام می کند کـه در ان زمان کدام قرارداد اجرا می شود. هر قرارداد فقط یکبار قابل انجام اسـت، بنابر این با پیشرفت بازی، انتخاب محدود می شود.

 

لی بایرمن نسخه ای از Telefunken از پرو را توصیف می کند. قراردادها عبارتند از:

2 ست 3 تایی
1 ست 4 تایی
2 ست 4 تایی
1 ست 5 تایی
2 ست 5 تایی
1 ست 6 تایی

 

بـه جای پخش یک کارت رو بـه بالا برای شروع انبوه دور انداختن، فروشنده یک کارت اضافی «دوازدهمین» در معامله دریافت می کند و بازی رابا دور انداختن یک کارت آغاز می کند.

 

برای بیرون رفتن، دور انداختن نهایی لازم اسـت. ادغام کردن همه ی کارت‌هایتان قانونی نیست، و خودتان را بدون دور انداختن نمی گذارید، اما دور انداختن کارتی کـه می‌توانست ادغام شده باشد اشکالی ندارد.

 

هر بازیکن فقط با 6 تراشه برای خرید شروع می کند. اگر تراشه هاي‌ استفاده نشده در پایان بازی باقیمانده باشد، یک امتیاز وجوددارد: برای هر تراشه باقیمانده، 10 امتیاز از امتیاز خود کم می کنید.

قوانین بازی Tunk

مقادیر کارت به شرح زیر است:

3 – 9 . . . ارزش اسمی
10 – ک . . . 10 امتیاز
آس . . . 15 امتیاز
دو و جوکر . . . 20 امتیاز

 

هیچ کارت وحشی در ست ها وجود ندارد، فقط در اجراها. تعداد کارت هاي‌ وحشی دریک اجرا نمیتواند از تعداد کارت هاي‌ طبیعی در اجرا بیشتر شود.

 

اگر کارت طبیعی را دارید کـه کارت وحشی نشان ‌دهنده ان اسـت، میتوانید در ازای کارت طبیعی کارت وایلد را بگیرید ودر اجرای جدید خود از کارت وحشی استفاده مجدد کنید، اما باید فوراً از ان استفاده کنید.

 

این ممکن اسـت در هر زمان انجام شود، از جمله در نوبتی کـه در ابتدا قرارداد خودرا امضا می کنید.

 

درصورت تمام شدن انبار از شمع دور ریخته شده مجددا استفاده نمیشود. در عوض، بازی تمام میشود و همه ی برای کارت‌هایي کـه در دستشان باقی میماند، امتیاز جریمه میگیرند.

 

وقتی مجموعه‌اي از کارت‌هاي‌ رتبه‌بندی‌شده برابر بزرگ میشود، مالک ممکن اسـت برای اسانی، تعدادی از کارت‌هاي‌ مجموعه را در زیر انبوه دور انداختن ذخیره کند و حداقل تعداد کارت‌هاي‌ مورد نیاز را برای نمایش مجموعه حفظ کند.

قوانین بازی Tunkقوانین بازی Tunk

در دویدن، نه تنها آس می تواند بالا یا پایین حساب شود، بلکه می تواند در وسط یک دویدن باشد، مانند KA-2 .

قوانین بازی Tunk

جورج ویتیگ با استفاده از 3 عرشه «6 جوکر» کـه می تواند توسط 6 بازیکن بازی شود، تنوعی از این را توصیف می کند. دراین نسخه دو و جوکرها وایلد هستند و می توان از تعداد نامحدودی وایلد کارت دریک مجموعه استفاده کرد.

 

دارنده تنها یک کارت طبیعی از رتبه اي کـه نشان داده می شود، در صورتی کـه از قبل قرارداد خودرا اعلام کرده باشد، می تواند یک کارت وایلد ادغام شده را مبادله کند.

 

گزارش دیگری یک بازی مشابه رابا نام Delifante «کـه احتمالاً تغییر نام Telefunken اسـت» برای 2 تا 6 بازیکن، با استفاده از 1/2 عرشه برای هر بازیکن، اما با 13 کارت بـه جای 11 کارت توصیف می کند.

 

دراین نسخه Aces. نمی توان در اجراها استفاده کرد. دریک نسخه توسعه یافته بـه نام Super Deli تعداد کارت هاي‌ موجود در عرشه دو برابر می شود، 18 کارت برای هر بازیکن پخش می شود.

 

هر بازیکن تا 10 خرید دارد و 12 معامله وجوددارد: بعد از 1 تا 6 مانند بالا، بازی با 2 ست ادامه می‌یابد. از 6؛ 1 ست 7؛ 2 ست 7؛ 1 ست 8؛ 2 ست 8؛ 1 ست 9 تایی.

 

منبع این پست: customessaytw.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *