بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

رسانه کاستومه تقدیم میکند

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها از یک عرشه «52 کارت» استفاده می کند. شـما 4 پایه دارید. شـما همچنین دارای 8 دسته تابلو فرش با 7 کارت در هر یک از چهار پایه بالایی و با 6 کارت در چهار پایه پایینی هستید.آس ها با در معرض شدن بـه پایه ها منتقل می شوند.

 

هدف از این بازی

برای ساختن پایه ها در کت و شلوار پادشاهان.

 

قوانین

کارت هاي‌ بالای انبوه تابلو برای بازی در معرض هستند. شـما میتوانید بدون توجه بـه کت و شلوار، شمع هاي‌ تابلو را بسازید. شـما می‌توانید تنها یک کارت را دریک زمان جابه‌جا کنید. وقتی هر تابلویی خالی اسـت می‌توانید با هر کارتی فضا را پر کنید.

 

نظر

قوانین بیان می کند کـه شـما میتوانید هر بار فقط یک کارت را جابه‌جا کنید. اما بـه عنوان میانبر، BVS Solitaire بـه شـما این امکان را می‌دهد.

 

کـه درصورت وجود تعداد کافی تابلوهای خالی، یک ساخت کامل یا جزئی را جابه‌جا کنید، زیرا می توانستید با انتقال موقت کارت هاي‌ اضافی بـه تابلوهای خالی، همان نتیجه را بـه دست آورید.

 

معرفی

کوچه بک ؛ کـه بـه نام پل بک کوچه یا گاهی اوقات پل بک استریت نیز شناخته می شود ؛ احتمالاً در طول جنگ جهانی دوم در ارتش ایالات امریکا شکل گرفت. تمرین تغییر تعداد کارت هاي‌ پخش شده در هر دست و تعیین برنده بـه صورت تصادفی، کمی یادآور اوه جهنم اسـت! ؛ اما هدف دراین بازی همیشه بردن ترفندها اسـت، نه گرفتن تعداد دقیقی کـه پیشنهاد داده شده اسـت.

 

نخستین نسخه از برگشت کوچه دراین صفحه، کـه بـه نظر می‌رسد بیشتر شایع توصیف، ممکن اسـت درسال 1960 در طول جنگ ویتنام سرچشمه گرفته اسـت. این یک بازی مشارکتی اسـت کـه طبق معمولً با دو جوکر انجام می شود کـه بـه نام bloopers شناخته می شود و خود بازی گاهی اوقات Blooper نامیده می شود . این شباهت نسبتاً زیادی بـه Spades دارد ؛ زیرا پیشنهادات شرکا باهم جمع می شوند.

 

نسخه دوم بدون شرکای ایفا کرده اسـت. هیچ جوکری وجود ندارد و الماس2 طبق معمول بالاترین برنده اسـت. این نسخه با بازی اصلی در دهه 1940 مطابقت دارد.

 

شراکت پس کوچه

بازیکنان

چهار بازیکن در شراکت ثابت هستند، شرکای مقابل هم نشسته اند. بازی در جهت عقربه هاي‌ ساعت انجام می شود.

 

کارت ها

54 – یک بسته کارت استاندارد 52 با دو جوکر قابل تشخیص، بزرگ و کوچک. جوکرها بـه نام bloopers یا blookers شناخته می شوند . کارت هاي‌ موجود در هر لباس غیر ترامپ از بالا بـه پایین رتبه بندی می شوند AKQJ-10-9-8-7-6-5-4-3-2 . بلوپر بزرگ بالاترین ترامپ و بلوپر کوچک دومین برنده اسـت، بنابر این ترتیب ترمپ ها BB-LB-AKQJ-10-9-8-7-6-5-4-3-2 اسـت .

 

معامله

هر کدام 13 کارت در دست اول، سپس یک کارت کمتر از هر دست متوالی بـه یک کارت. سپس یک دست دوم با یک کارت بـه هر بازیکن داده می شود و دوباره بـه یک معامله نهایی هر کدام 13 می‌رسد، بـه طوری کـه دریک بازی کامل 26 معامله وجوددارد.

 

برای ارائه پاس در جهت عقربه هاي‌ ساعت بچرخانید. بنابر این یک بازی کامل از 25 معامله تشکیل شده اسـت. پس از پخش شدن چهار دست، کارت بعدی برگردانده می شود و لباس ان برنده دست اسـت.

 

اگر نوبت یک جوکر «blooper» باشد، هیچ برنده اي وجود ندارد و دارنده «درصورت وجود» جوکر دیگر باید ان را دور بیندازد ودر ازای ان کارت بعدی را کـه پخش نشده اسـت، بگیرد.

 

مناقصه

با شروع بـه سمت چپ فروشنده، هر بازیکن بـه نوبه خود فقط یک پیشنهاد دارد. پیشنهادهای احتمالی عبارتند از “گذر”؛ یک شماره صحیح مثبت یا “تابلو”. هیچ الزامی وجود ندارد کـه هر پیشنهادی بالاتر از پیشنهاد قبلی باشد.

 

اگر همه ی کارت ها را پاس کنند، کارت ها پرتاب شوند و معامله جدیدی با همان تعداد کارت توسط فروشنده بعدی انجام شود.

اگر هردو عضو یک تیم یک شماره پیشنهاد دهند، ان اعداد اضافه می شوند و هدف تیم کسب حداقل این تعداد ترفند اسـت. یک پاس صفر بـه حساب می‌آید.

 

بنابر این اگر اعضای یک تیم 1 و 4 را پیشنهاد دهند، سعی می کنند حداقل 5 ترفند را بین آن ها برنده شوند. اگر آن ها پیشنهاد پاس و 3؛ آن ها سعی می کنند حداقل 3 ترفند برنده شوند.

 

اگر هردو پاس بدهند، هیچ هدف حداقلی ندارند، اگر چه هر ترفندی کـه برنده شوند، اندکی برایشان سود خواهد داشت. حداکثر تعداد پیشنهادی مجاز یک شماره کمتر از تعداد کارت هاي‌ پرداخت شده اسـت.

 

بازیکنی کـه پیشنهاد “تخته” را میدهد، تیم خودرا متعهد می کند کـه تمام ترفندها را برنده شود. اگر بیش از یک بازیکن بـه تخته پیشنهاد دهد، پیشنهاد تخته دوم یک “دو تخته”؛ سومین یک “تخته سه گانه” و چهارمین یک “تخته چهارگانه” اسـت.

 

بازی

بالاترین قیمت پیشنهادی بـه نخستین ترفند منجر می شود. اگر بیش از یک بازیکن بـه همان تعداد پیشنهاد بدهند، زودترین ان پیشنهاد دهنده پیشتاز اسـت. اگر بیش از یک بازیکن برای یک تخته پیشنهاد دهد، آخرین آن ها منجر می شود.

 

بازیکنان باید از این روند پیروی کنند. اگر نتوانید پیروی کنید، می‌توانید هر کارتی را بازی کنید. این ترفند توسط بالاترین برنده در ان برنده می شود، یا اگر فاقد برنده باشد، با بالاترین کارت کت و شلوار رهبری می شود. برنده ترفند بـه ترفند بعدی منجر می شود.رهبری یک ترامپ غیرقانونی اسـت مگر این کـه یکی از این‌ها باشد

 

برنده ها شکسته شده اند – یعنی کسی قبلاً یک ترفند قبلی را انجام داده اسـت، یا شـما یک تابلو «یا یک تخته دو، سه یا چهارگانه» پیشنهاد داده اید.

 

اگر مهاجم بزرگ بـه یک ترفند هدایت شود، هر یک از بازیکنان دیگر باید بالاترین برنده خودرا بازی کند. اگر بالپر کوچولو هدایت شود، سایر بازیکنان باید کمترین ترمپ خودرا بازی کنند «توجه داشته باشید کـه اگر ترمپ باقی مانده یک نفر، ترمپ بزرگ باشد، ممکن اسـت فریبنده کوچک همان‌ گونه شکست بخورد».

 

این محدودیت ها زمانی اعمال نمی‌شود کـه یک blooper بـه غیر از کارت اول یک ترفند بازی می شود. همچنین، بازیکنی کـه هیچ ترمپ ندارد، آزاد اسـت کـه هر کارتی را هنگام هدایت یک blooper کنار بگذارد.

 

گلزنی

تیمی کـه حداقل بـه همان تعداد ترفندی کـه پیشنهاد داده اسـت برنده شود، بـه ازای هر پیشنهاد ترفند، 5 امتیاز، بـه اضافه 1 امتیاز برای هر ترفندی کـه بیش از پیشنهاد بـه دست آورده اسـت، می‌گیرد.

 

اگر ترفندهای کمتری نسبت بـه پیشنهاد خود برنده شوند، بـه ازای هر پیشنهاد ترفند 5 امتیاز از دست میدهند.

 

تیمی کـه بـه هیئت پیشنهاد می‌دهد درصورت موفقیت در برنده شدن تمام ترفندها، در هر ترفند 10 امتیاز کسب می کند. اگر شکست بخورند همان مقدار را از دست می‌دهند «مثلا 50 امتیاز دریک دست پنج کارت». تیمی کـه دو، سه یا چهار تخته پیشنهاد دهد، 2؛ 3 یا 4 برابر برنده می شود.

 

«زمانی کـه یک تیم بـه هیئت مدیره مناقصه می‌دهد، تنها بالاترین قیمت پیشنهادی آن ها مهم اسـت؛ پیشنهاد طرف مقابل تأثیری بر امتیاز ندارد».

 

تغییرات

برخی بازی می کنند کـه پس از این کـه هر بازیکنی در تخته پیشنهادی شرکت کرد، شریک بازیکن ممکن اسـت پیشنهاد تیم را بـه یک تخته دوبل افزایش دهد کـه در هر ترفند 15 امتیاز کسب می کند. بنابر این، اگر با یک شماره و تابلوی پیشنهادی شریکتان شروع کرده‌اید، میتوانید ان را بـه دو تابلو افزایش دهید.

 

دراین نسخه این امکان برای هردو تیم وجوددارد کـه مستقل از یک دیگر بر روی تخته یا دو تخته پیشنهاد دهند. هیچ پیشنهاد سه یا چهار تخته وجود ندارد.

 

در تعیین لید اول، من فکر می‌کنم کـه تخته دوتایی بر تخته اولویت دارد و بین دو پیشنهاد مساوی، بازیکنی کـه نخستین نوبت برای پیشنهاد زودتر بوده اسـت، اولویت دارد.

 

بوستون

این یک پیشنهاد اسـت کـه دریک دست با بیش از 6 کارت پرداخت شده و متعهد می شود کـه تیم پیشنهاد دهنده 6 ترفند اول را برنده شود. 100 امتیاز برای 6 ترفند اول بـه اضافه 1 برای هر ترفند اضافی ارزش دارد. اگر تیم پیشنهاد دهنده هر یک از 6 ترفند اول را ببازد، 100 امتیاز از دست میدهد.

 

رنگین کمان

دراین تغییر محبوب، زمانی کـه دقیقاً چهار کارت پخش می شود، دستی کـه از یک کارت از هر لباس تشکیل شده باشد، رنگین کمان نامیده می شود.

 

این را می‌توان در نوبت بازیکن برای پیشنهاد پاداش اضافی 40 امتیازی اعلام کرد، مشروط بر این کـه بازیکن حداقل یک ترفند برنده شود. بازیکن رنگین کمان بـه نخستین ترفند منجر می شود. در صورتی کـه بیش از یک بازیکن پیشنهاد رنگین کمان را بدهد، نخستین پیشنهاد رنگین کمان بـه نخستین ترفند منجر می شود.

 

برخی نیز اجازه می‌دهند رنگین کمان با 2 کارت از هر لباس در معامله 8 کارتی برای 80 امتیاز و با 3 کارت از هر لباس در معامله 12 کارتی برای 120 امتیاز اعلام شود.

 

برای بـه دست آوردن این امتیازها، بازیکن رنگین کمان باید حداقل 2 ترفند با رنگین کمان 8 کارتی و حداقل 3 ترفند با رنگین کمان 12 کارتی را برنده شود.

 

اگر بازیکن رنگین کمان نتواند ترفندهای لازم را انجام دهد «حداقل 1 ترفند با چهار کارت، 2 ترفند با 8 کارت، 3 ترفند با 12 کارت»؛ بـه جای اضافه شدن، امتیازهای رنگین کمان از امتیاز تیم کم می شود.

 

ترفندهای شریک در این جا کمکی نمیکند – اگر رنگین کمان را اعلام کردید باید خودتان ترفندهای لازم را انجام دهید یا امتیاز را از دست بدهید.

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

البته بازیکنی کـه دست رنگین کمان دارد موظف بـه اعلام رنگین کمان نیست و نباید اینکار را انجام دهد مگر این کـه شانس زیادی برای برنده شدن در ترفندهای مورد نیاز وجود داشته باشد.

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

اعلام رنگین کمان نیز بـه عنوان یک پیشنهاد عادی از تعداد ترفندهای مربوطه بـه حساب می‌آید و بازیکن می تواند با اعلام “رنگین کمان+1″؛ “رنگین کمان+2” و غیره ان را افزایش دهد. سپس طبق معمول بـه پیشنهاد شریک اضافه می شود. مثال: با پرداخت 8 کارت شمال پیشنهاد “رنگین کمان+1” «بـه معنی 3 ترفند» و جنوب پیشنهاد 1 میدهد.

 

این تیم را متعهد می کند کـه حداقل 4 ترفند را برنده شود. اگر شمال 2 و جنوب 3 برنده شوند +101 امتیاز کسب می کنند: 80 برای رنگین کمان، 20 برای پیشنهاد و یک امتیاز برای اوتریک.

 

اگر شمال 2 ترفند و جنوب 1 برنده شود +60 امتیاز می‌گیرند، 80 را برای رنگین کمان میبرند اما 20 را برای پیشنهاد ناموفق می‌بازند. اگر شمال 1 ترفند و جنوب 3 برنده شود، امتیاز 60- را میگیرند، 80 را برای رنگین کمان میبازند اما 20 را برای پیشنهاد می‌برند.

 

برخی اعلان رنگین کمان را بدون نیاز بـه حقه بازی پخش می کنند. اعلام رنگین کمان با 4 کارت در نوبت شـما برای پیشنهاد دادن بـه سادگی بـه تیم شـما یک جایزه 40 امتیازی بـه عنوان غرامت برای گفتن بـه همه ی میدهد کـه شـما یک کارت از هر کت و شلواری دارید. بازیکن رنگین کمان نیز یک پیشنهاد یا پاس معمولی انجام می‌دهد کـه بـه روش معمول بـه پیشنهاد شریک اضافه می شود.

 

طبق معمولً بازیکنی کـه رنگین کمان را اعلام کرده اسـت، باید هنگام بازی کارت هاي‌ خودرا روی میز جلوی خود نگه دارد، بـه جای این کـه آن ها رابا ترفندها جمع کنند، تا همه ی بتوانند تأیید کنند کـه بازیکن رنگین کمان واقعاً توزیع ادعا شده را دارد. 

 

پیشنهادات کور

برخی بازی می کنند کـه در نیمه راه بالا و پایین «7 کارت بـه 4 بازیکن می‌پردازد»؛ دستها “کور” می شوند «یعنی بدون نگاه کردن بـه کارت ها». دراین نسخه، اگر یک جوکر بـه عنوان ترامپ تبدیل شود، “سوخته” می شود «در پایین عرشه قرار می‌گیرد» و ترامپ توسط کارت بعدی مشخص می شود.

 

در موردی کـه هردو جوکر «سوخته» باشند و کارت دیگری در معرض نباشد «یعنی در معامله 13 کارتی با 4 بازیکن»؛ هیچ ترامپی وجود ندارد. امتیاز تعداد ترفندهای پیشنهادی بـه اضافه تعداد ترفندهای برنده شده درصورت موفقیت آمیز بودن پیشنهاد اسـت.

 

اگر ترفندهای برنده شده کمتر از پیشنهاد ترفند باشد، تیم بدون درنظر گرفتن تعداد برنده شده، 2 امتیاز در هر پیشنهاد ترفند از دست میدهد. هیچ پیشنهاد “هیئت مدیره” وجود ندارد.

 

تعداد بازیکنان و بازی انفرادی

3 بازیکن میتوانند بـه صورت انفرادی بازی کنند کـه هر کدام از 13 کارت شروع می شود و طبق معمول بـه 1 کارت میرسد و بـه 13 بر می‌گردد. 4 می تواند بـه عنوان فردی بـه جای مشارکت بازی کند. 5 میتوانند بـه صورت انفرادی بازی کنند کـه هر کدام با 10 کارت شروع و پایان مییابند. بـه من گفته شده اسـت کـه 6 نفر می‌توانند بازی کنند – احتمالا انها 2 تیم سه تایی یا 3 تیمی دو نفره را تشکیل میدهند.

 

بلوپر بزرگ

بعضی ها اینطور بازی می کنند کـه وقتی شریک زندگی تان هول کننده بزرگ را رهبری می کند، وادار نیستید بالاترین برنده خودرا هدر دهید: شـما مجاز هستید با یک برنده کم دنبال نمایید. برخی می گویند کـه شـما باید پایین ترین برنده خودرا بازی کنید – کـه طبق معمولً همان چیزی اسـت کـه بـه هرحال میخواهید انجام دهید.
کارت هاي‌ پرداخت شده

 

بـه من گفته شده اسـت کـه عده اي از انها معامله را تغییر نمیدهند، اما هر بار همان تعداد کارت را میپردازند – احتمالاً 13.

 

برخی 25 معامله بـه جای 26 بازی می کنند و فقط یک کارت در وسط ان قرار دارد.

 

بازی با دو بیل بالا

این بازی 26 معامله با عرشه 52 کارتی بدون جوکر انجام می شود. بازی با 1 کارت شروع می شود، سپس هر بار بـه حداکثر 13 کارت افزایش می یابد و دوباره بـه 1 کارت کاهش می یابد. دو معامله 13 کارتی در وسط وجوددارد، ودر این‌ها عرشه قبل از معامله برای تعیین برنده بریده می شود. دو بیل طبق معمولً بالاترین برنده، بالاتر از آس، و بـه عنوان متعلق بـه لباس ترامپ اسـت.

 

استثنا زمانی اسـت کـه دو بیل بریده شده و یا برای ترمپ بریده شود، دراین صورت هیچ برآمدگی وجود ندارد.

 

ترامپ‌ها را نمی توان رهبری کرد مگر در دو مورد: «الف» زمانی کـه رهبر “تنفت” باشد «چیزی جز برج را در دست ندارد» و «ب» رهبر دو بیل را در دست گرفته و رهبری ان را انتخاب کند. هنگامی کـه دو بیل هدایت می شود، سایر بازیکنان باید بالاترین برنده خودرا برای این ترفند بازی کنند.

 

بازیکنی کـه بیل دو را رهبری می کند، می تواند بـه رهبری ترامپ ادامه دهد «اما بازیکنان دیگر وادار نیستند بالا بازی کنند» تا زمانی کـه یک ترفند را از دست بدهد. هنگامی کـه بازیکنی کـه بیل دو را رهبری می کند.

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

یک ترفند را از دست میدهد یا هر چیزی غیر از ترامپ را هدایت می کند، دوباره هدایت ترامپ غیرقانونی اسـت مگر این کـه بازیکنی کـه در لید قرار دارد تنگ باشد.

 

بازیکنانی کـه روبرو می نشینند، شریک هستند، اما امتیازدهی بر اساس ترفندهایی اسـت کـه بازیکنان بـه دست آورده‌اند در مقایسه با پیشنهاداتشان، و سپس امتیازات شرکا باهم ترکیب میشوند.

 

امتیاز بـه ازای هر پیشنهاد ترفند 10 امتیاز اسـت و برای هر اورتریک بـه اضافه یک امتیاز می شود. اگر پیشنهاد شکست بخورد، ضرر 10 امتیاز در هر پیشنهاد حقه اسـت. مثال: اگر شمال 4 پیشنهاد دهد، جنوب 2 پیشنهاد دهد و هر کدام 3 ترفند برنده شوند، شمال امتیاز 40- و جنوب 21+ را بـه دست می آورد کـه در مجموع 19- برای شراکت اسـت.

 

تخته فقط در معاملات 1 کارتی قابل پیشنهاد اسـت: پس از این کـه یک بازیکن پیشنهاد 1 را داد، بازیکن دیگری می تواند برای “تخته” 20؛ بازیکن سوم “دبل تخته” 30 و آخرین بازیکن “سه تخته” 40 پیشنهاد دهد.

 

دریک معامله 7 کارتی یا بیشتر، اگر بازیکنی بدون ترامپ باشد، دست‌ها پرتاب میشوند و دوباره داده می شوند، مگر این کـه معامله بدون ترامپ باشد «دو بیل بریده شده یا برای ترامپ چرخانده شده اسـت».

 

عرشه کاهش یافته

من یک گزارش از نسخه اي را دیده ام کـه با عرشه کاهش یافته 42 کارت بازی می شود و 4؛ 3 و 2 حذف شده اسـت. در دست اول هر کدام 10 کارت داده می شود و طبق معمول برای هر دست بعدی یک کارت کاهش می یابد.

 

همه: بازی بدون جوکر

یکی از خبرنگاران یک تغییر مشهور بـه “همه ی” را گزارش می کند کـه بدون جوکر بازی میشود «در معاملات 13 کارتی، قبل از پخش، کارت‌ها برای ترامپ بریده می شوند». بـه جای پیشنهاد “تخته”؛ یک پیشنهاد “همه ی” وجوددارد کـه فقط زمانی مجاز اسـت کـه هر کارت 5 یا کمتر داده شود. این یک تعهد اسـت کـه تیم بازیکن در هر ترفندی پیروز می شود ودر صورت موفقیت 25 امتیاز می‌گیرد یا در غیر این صورت 25 امتیاز از دست می‌دهد.

 

پیک ترامپ

بعضی ها بـه جای این کـه در هر معامله یک کارت برای ترمپ بالا بیاورند، با اسپید بـه عنوان برنده دائمی بازی می کنند.

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه هابازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

Redal

برخی بازی می کنند کـه وقتی یک دست از 6 کارت یا بیشتر پخش می شود، بازیکنی کـه نه آس، نه کارت چهره و نه برنده دارد، اجازه دارد معامله جدیدی توسط همان فروشنده تقاضای کند.

 

کوچه پشتی انفرادی

این نسخه از بازی مربوط بـه جنگ جهانی دوم اسـت. با یک بسته کارت 52 بدون جوکر بازی می شود. دو الماس بالاترین برنده و پس از ان آس کت و شلوار ترامپ قرار دارد، بنابر این ترامپ ها رتبه الماس2-AKQJ-10-9- و غیره را دارند.

 

بازی توسط دو، سه یا چهار بازیکن و بدون شریک انجام می شود. اگر تعداد بازیکنان کمتر از چهار نفر باشد، حتی در دست 13 کارتی، کارت هاي‌ پخش نشده وجود خواهد داشت.

 

14 معامله دریک بازی وجوددارد. در نخستین معامله، 13 کارت بـه هر بازیکن داده می شود. در هر معامله بعدی، تعداد کارت هاي‌ پرداخت شده یک کارت کاهش می یابد و دو معامله آخر هر کدام یک کارت اسـت.

 

قبل از معامله 13 کارتی با 4 بازیکن، کارت ها بریده می شوند تا لباس ترامپ مشخص شود. در تمام معاملات دیگر، نخستین کارت باز نشده برای تعیین کت و شلوار ترامپ بالا میرود. اگر الماس2 برش خورده یا بـه سمت بالا برگردد، الماس برنده اسـت.

 

هر بازیکن بـه نوبه خود تعدادی ترفند را پیشنهاد می کند. پیشنهاد بدون ترفند، یک پاس اسـت، و اگر همه ی بازیکنان پاس بدهند، دست توسط همان فروشنده بازگردانده می شود.

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

بالاترین قیمت پیشنهادی بـه نخستین ترفند منجر می شود. اگر چند پیشنهاد بـه همان اندازه بالا وجود داشته باشد، نخستین مورد از این مناقصه گران منجر می شود. هر کارتی را میتوان هدایت کرد – هیچ محدودیتی برای برنده پیشگام وجود ندارد.

 

اجباری اسـت کـه هر زمان کـه میتوانید از ان پیروی کنید. توجه داشته باشید کـه «مگر این کـه الماس ها ترامپ باشند» الماس2 الماس نیست بلکه بـه عنوان متعلق بـه لباس ترامپ تلقی می شود. بازیکنی کـه قادر بـه پیروی از پیشروی غیر ترامپ نیست،

 

باید برنده شود. اگر برتری غیر ترامپ قبلاً شکسته شده باشد، بازیکن بعدی کـه نمی تواند پیروی کند باید بالاترین ترامپ را درصورت امکان شکست دهد – اگر نتواند اینکار را انجام دهد، می تواند با هر کارتی بازی کند. بازیکنی کـه قادر بـه پیروی از ان نیست، می تواند هر کارتی را بازی کند.

 

برای دست‌هایي کـه بیش از یک کارت داده شده اسـت، اگر حداقل بـه همان تعداد ترفندی کـه پیشنهاد داده‌اید انجام دهید، برای هر پیشنهادی کـه می دهید 3 امتیاز بـه‌علاوه یک امتیاز اضافی برای هر ترفندی کـه بیش از پیشنهاد خود انجام میدهید، کسب می کنید. اگر نتوانید بـه همان تعداد ترفندی کـه پیشنهاد دادید، 3 امتیاز برای هر ترفندی کـه پیشنهاد داده اید، از دست می دهید، صرف نظر از این کـه چند ترفند انجام داده اید.

بازی یک نفره خیابان ها و کوچه ها

اگر برای تمام ترفندهای موجود پیشنهاد بدهید، بـه این حالت تخته می گویند، ودر صورت موفقیت 6 امتیاز در هر پیشنهاد ترفند برنده می شوید ودر غیر این صورت 6 امتیاز در هر پیشنهاد ترفند از دست می دهید. مناقصه دو تخته وجود ندارد، اما این امکان وجوددارد کـه بیش از یک بازیکن بـه هیئت مدیره پیشنهاد دهد.

 

در معاملات یک کارت، تنها گزینه‌هاي‌ شـما این اسـت کـه روی تخته پیشنهاد بدهید – کـه درصورت برنده شدن 13 امتیاز ودر صورت عدم موفقیت 13 امتیاز از دست میدهید – دراین صورت بدون درنظر گرفتن این کـه آیا امتیازی کسب نمی کنید یا خیر. شـما برنده ترفند نیستید

 

تغییرات کوچه پشتی انفرادی
بازی 18 معامله

عده اي از آن ها با یک معامله 9 کارت شروع می کنند، بـه 1 «دو بار» کاهش میدهند ودر مجموع 18 معامله تا 9 باز میگردند. بازیکنی کـه دریک معامله 4 کارتی از هر لباس یک کارت داشته باشد، می تواند این را در حین مناقصه برای جایزه 5 امتیازی اعلام کند.

 

اعلام دو کارت از هر لباس در معامله 8 کارتی، 10 امتیاز پاداش می‌دهد. پیشنهاد هیئت مدیره درصورت موفقیت 10 امتیاز اضافی ارزش دارد، اما درصورت شکست، 10 امتیاز اضافی را از دست میدهد. خبرنگاری کـه این نسخه را گزارش کرده اسـت.

 

ان را “اوه جهنم” می نامد، نامی کـه طبق معمولً برای یک بازی متفاوت استفاده می شود کـه در ان هدف این اسـت کـه تعداد دقیق ترفندهایی را کـه پیشنهاد می شود، درنظر بگیرد.

 

دو تا الماس و برج بلند

برخی بازی می کنند کـه اگر الماس‌ها ترامپ نیستند، دومین برنده برتر، دو تن از کت و شلوار ترامپ اسـت، و خال ترامپ سومین برتری اسـت.

 

نسخه 26 معامله

این ممکن اسـت در جنگ کره سرچشمه گرفته باشد. دو بالا وجود ندارد – آس ترومز بالاترین اسـت. پس از دو معامله تک کارتی، دست‌هاي‌ دیگر با تعداد کارت‌هایي کـه بـه هر بازیکن داده می شود، هر بار یک کارت افزایش مییابد، تا حداکثر ۱۳. بازیکنان هر کدام 5 امتیاز برای ترفندهای پیشنهادی و ساخته شده، بـه اضافه 1 امتیاز برای هر اورتریک کسب می کنند.

 

بازیکنی کـه ترفندهای کمتری نسبت بـه پیشنهاد خود انجام می‌دهد 5 امتیاز در هر آندرتریک از دست میدهد. یک بازیکن می تواند پیشنهاد “bort” را بدهد «احتمالاً خرابی “هیئت مدیره”»؛ تعهدی برای برنده شدن در هر ترفند، درصورت موفقیت در هر ترفند 10 امتیاز، اما در غیر این صورت کل مبلغ پیشنهاد را از دست می‌دهد.

 

در معامله چهار کارتی، بازیکنی کـه دارای “رنگین کمان” «یک کارت از هر لباس» اسـت می تواند ان را در حین مناقصه برای پاداش 40 امتیازی اعلام کند. کارت ها دراین مرحله نشان داده نمیشوند: سایر بازیکنان باید بررسی کنند کـه بازیکن واقعا رنگین کمان ادعا شده را دارد. یک اعلامیه غلط رنگین کمان 40 امتیاز از دست می‌دهد.

 

این بازی حد واسط بین دو نسخه اصلی کـه دراین صفحه توضیح داده شده اسـت. این یک بازی انفرادی اسـت، اما توالی معامله، بازی «تا زمانی کـه شکسته نشود، هیچ امتیازی وجود ندارد»؛ امتیازدهی و پیشنهاد رنگین کمان بیشتر از بازی‌هاي‌ مشارکتی جدیدتر هستند.

 

منبع این پست: customessaytw.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *