لیست معروف ترین بازیگران جهان در اینستاگرام به همراه بررسی حواشی

معروف ترین بازیگران جهان، یکی از مواردی است که علاقه مندان به هنر، دنبال آن می گردند. هنرمندان زیادی در دنیا وجود داشته که طرفداران خاص خود را دارند. عده ای از این افراد با بازی های درخشان خود، به سلبریتی بزرگی تبدیل شده اند. حتی کسانی هم که به فیلم های خارجی و ایرانی علاقه مند نیستند، ممکن است نام این افراد را شنیده باشند. در این مقاله سعی شده است تا معروف ترین و البته محبوب ترین بازیگران جهان را به شما معرفی کنیم. این بازیگران اکثرا از معروف ترین بازیگران حال حاضر سینمای دنیا هستند و بازیگران قدیمی سینما در نظر گرفته نشده اند. برای آشنایی با این افراد با ما همراه باشید.

معروف ترین بازیگران جهان چه کسانی هستند

معروف ترین بازیگران جهان چه کسانی هستند؟

در دنیای فیلم و سینمای جهان، بازیگران بزرگی حضور دارند. در این بین نام تعدادی از این بازیگران، سال های متمادی شنیده شده و همگی کارهای بزرگی را در رزومه کاری خود دارند. در این قسمت به 5 مورد از این افراد می پردازیم.

لئوناردو دی کاپریو از معروف ترین بازیگران جهان

دی کاپریو متولد سال 1974 بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. او از بهترین سلبریتی ها و بازیگران هالیوودی است. فیلم های بزرگی از او نامزد جایزه بهترین ها در جشنواره های مختلف شده است. فیلم تلقین در سال 2010، جانگوی آزاد شده در سال 2012، مرحوم سال 2006، گرگ وال استریت سال 2013 و از گور برخواسته در سال 2014 از جمله این فیلم ها است. یکی از به یادگارترین فیلم های او بازی در نقش جک در فیلم تایتانیک است. 154 بار نامزدی در جشنواره های مختلف و کسب 54 عنوان مختلف از جمله افتخارات او است.

رابرت دنیرو

بازیگر و کارگردان معروف و بزرگ دنیا رابرت دنیرو است. او در سال 2015 در طی یک نظر سنجی به بازیگری تبدیل شد که 7 نقش به یادماندنی در تمام ادوار را دارد. از بهترین فیلم های او به پدرخوانده در سال 1974، راننده تاکسی سال 1976، مخمصه 1995، خیابان های پایین شهر در 1973، روزی روزگاری در آمریکا در سال 1984 و تنگه وحشت در 1991 می توان اشاره کرد.

از فیلم های جدید او به جوکر می توان اشاره کرد. این فیلم پرفروش ترین فیلم در کارنامه دنیرو است. مرد ایرلندی دیگر کاری بود که او با آل پاچینو کار کرد و در سال 2022 هم یک کار به نام گوچی دارد.

برد پیت

برد پیت بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. او در سال 1963 در اکلاهاما به دنیا آمد. شهرت او در سال 1991 با فیلم تلما و لوویز بود. اولین جایزه اش در گلدن کلوب در سال 1995 با بازی در فیلم تخیلی 12 میمون بود. بزرگترین کارهای او که از پرفروش ترین فیلم های سینمایی هم بود، فیلم های یازده یار اوشن، ترآوا، آقا و خانم اسمیت، جنگ جهانی زد و روزی روزگاری در هالیوود می باشد.

برد پیت برای روزی روزگاری در هالییود دومین جایزه گلدن کلوب را دریافت کرد. قطار سریع السیر جدید ترین فیلم او در سال 2022 خواهد بود. برد پیت در سال 2005 از همسر اولش انیستون جدا شد و در سال 2014 هم از آنجلینا جولی طلاق گرفت. او 6 فرزند دارد که از همسر های قبلی اش می باشد. برد پیت را به عنوان یکی از جذاب ترین بازیگران مرد جهان هم می دانند. عکس های او پوستر کلوب های زیادی می باشد.

جانی دپ

جانی دپ

یکی از پولساز ترین بازیگران مرد جهان جانی دپ است. او بازیگر، تهیه کننده و موسیقیدان آمریکایی متولد سال 1963 است. حتما بازی درخشان او را در سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب به یاد دارید. جانی دپ در سینما نیز با فیلم جستجوی سرزمین رویایی موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. فیلم کارخانه شکلات سازی او در سال 2005 که یک فیلم کمدی و موزیکال بود، جایزه گلدن کلوب را برای او در بر داشت. دشمنان ملت، دزد بانک، توریست و وسترن دیگر فیلم های معروف او است.

در زمینه موسیقی هم جانی دپ فعال می باشد. او از سن 12 سالگی گیتار می زند و کارهایی را هم برای سینما انجام داده است. او نوازنده گیتار آکوستیک در فیلم شکلات بوده و کار آهنگ سازی فیلم روزی روزگاری در مکزیک را هم انجام داده است.

آل پاچینو

آلفردو جیمز آل پاچینو که به سلطان و مرد هزار چهره هالیوود معروف است، دیگر بازیگر معروف جهان می باشد. اولین کار او در سینما ناتالی و من در سال 1969 بود. معروف ترین کارهای اخیر او دزدان دریایی سومالی در سال 2017، روزی روزگاری در هالیوود در 2019 و مرد ایرلندی می باشد. آل پاچینو برای سال 2022 کار گوچی را هم در دست دارد.

این بازیگر توانای سینمای آمریکا، جوایز و افتخارات زیادی را هم دارد. کسب یک اسکار و 4 جایزه گلدن گلوب از جمله این افتخارات است. او در سال 2011 از باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالت متحده، نشان ملی هنر را دریافت کرد. طبق نظر سنجی هایی هم که در سال 2004 انجام شده بود، او را بزرگترین بازیگر تاریخ سینما دانسته اند.

معروف ترین بازیگران ایرانی

معروف ترین بازیگران ایرانی چه کسانی هستند؟  

بازیگران ایرانی در دوره های مختلف هر کدام شهرت خاصی داشته اند. اگر بیست سال پیش از شما می پرسیدند، بهترین بازیگران ایرانی چه کسانی هستند، بی شک نام پنج ستاره بی تکرار سینما را خواهید گفت. جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمد علی کشاورز، داوود رشیدی و عزت الله انتظامی این 5 نفر می  باشند. از این جمع تنها علی نصیریان زنده است و بقیه از دنیا رفته اند. بنابراین در این قسمت به بازیگرانی می پردازیم که بیشتر فعال بوده و البته شهرت بیشتری را دارند.

شهاب حسینی

شهاب حسینی بازیگر، مجری تهیه کننده و کارگردان ایرانی است که در سال 1352 به دنیا آمد. او کار خود را در تلویزیون با سریال پربیننده پس از باران شروع کرد. همسفر، پلیس جوان، تب سرد، مدار صفر درجه، شوق پرواز، شهرزاد، کلاه پهلوی و … از دیگر فیلم ها و سریال هایی است که او در آن ها درخشیده است. شهاب فیلم های سینمایی بسیاری را هم بازی کرده است.

 رخساره در سال 1380 اولین فیلم سینمایی او بود. قتل آنلاین، بچه های ابدی، درباره الی، جدایی نادر از سیمین، هیس دخترها فریاد نمی زنند، پنج ستاره، فروشنده، هزارتو و خانه ماهرخ دیگر کارهای او می باشد. او در سال 1387 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای فیلم سوپر استار گرفت. علاوه بر این برای فیلم فروشنده در سال 2016 جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

شهاب حسینی

نوید محمدزاده

نوید محمدزاده بازیگر جوان ایرانی و جویای نامی است که کمتر از یک دهه از شهرت او می گذرد. بازی او در فیلم عصبانی نیستم اولین بار بود که او را با منتقدان آشنا کرد. بسیاری از این منتقدان بازی او را در این فیلم تحسین کردند. او تاکنون در جشنواره فیلم فجر برای فیلم های ابدو یک روز، خشم و هیاهو، بدون تاریخ، بدون امضا، مغزهای کوچک زنگ زده، سرخپوست و متری شیش و نیم نامزد شده است. از این تعداد نامزدی دو بار موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم های ابد و یک روز و بدون تاریخ بدون امضا شده است. بازی عالی و بی نقص او در کارهایش باعث شده است تا نوید را با بهروز وثوق مقایسه کنند.

حامد بهداد

حامد بهداد که یکی از جنجالی ترین بازیگران ایرانی می باشد در واقع بیشتر تحت عنوان بازیگر ایرانی و خواننده مشهدی مشهور است. حامد کار خود در تلویزیون را در سال 1379 با همسفر آغاز کرد. کیمیا، آسمان من، سایه آفتاب و یک مشت پر عقاب از کارهای او برای تلویزیون و دل و می خواهم زنده بمانم از کارهای او برای نمایش خانگی است. از کارهای سینمایی حامد به بوتیک، حس پنهان، دایره زنگی، دل خون، محاکمه در خیابان، آدم کش، سعادت آباد، آرایش غلیظ، نیمه شب اتفاق افتاد، مارموز، جان دار، قصر شیرین و گیج گاه می توان اشاره کرد.

از جایزه های او به بهترین بازیگر نقش اول مرد برای قصر شیرین، مارموز، سد معبر، آرایش غلیظ، جرم و … در جشنواره های مختلف می توان اشاره کرد. در زمینه خوانندگی هم او کارهایی دارد. مثل یک کابوس معروف ترین کار او است که برای تیتراژ مجموعه تلویزیونی کابوس ساخته شد.

رضا عطاران

رضا عطاران که به عنوان پولدارترین بازیگر ایران شناخته می شود در واقع یکی از کمدی ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. سریال های تلویزیونی او همگی پربیننده بوده و با اینکه مدت زیادی از زمان پخش آن ها می گذرد، بازهم بازپخش می شود. عطاران کار  خود را با پرواز 57  و ساعت خوش آغاز کرد. در سال 1380 مشاور کارگردان سریال زیرآسمان شهر بود. در سال های بعد کارهایی را ساخت که خودش هم در آن بازی می کرد. ترش و شیرین، بزنگاه، سه در چهار و … از جمله این کارها است. در سینما نیز او تیغ زن، کلاهی برای باران، توفیق اجباری، نیش زنبور، طبقه حساس، استراحت مطلق، نهنگ عنبر و هزارپا را در کارنامه دارد. هزارپا نیز موفق شد به پرفروش ترین فیلم سینمایی تبدیل شود.

بهرام رادان

بهرام رادان بازیگر خوش چهره و توانای سینمای ایرانی است. او با کارگردان های بزرگ سینما از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، پوران درخشنده و … کار کرده است. شور عشق اولین کار او در سینما در سال 1379 بود. گاو خونی، رستگاری در هشت و بیست دقیقه، سنتوری، کارناوال مرگ، راه آبی ابریشم، آدم کش، پل چوبی، آتش بس دو، بارکد، زرد، چهارراه استانبول و ابلق از دیگر کارهای او است.

معروف ترین بازیگران کمدی جهان

معروف ترین بازیگران کمدی جهان چه کسانی هستند؟

بازیگران بزرگی در دنیا هستند که خنده را بر لب مخاطبان خود آورده اند و بسیار در دل آن ها محبوب شده اند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، بازیگر فیلم کمدی، محبوبیت بیشتری نسبت به بازیگر فیلم های جدی دارد. در بین بازیگران کمدی جهان نام چارلی چاپلین را حتما شنیده اید. او که بازیگر قدیمی سینما می باشد، در سال 1889 به دنیا آمد و درسال 1977 درگذشت. با اینکه بیشتر از 43 سال از درگذشت او می گذرد، با این حال نام او هنوز زنده است و فیلم هایش خنده را بر لب بیننده ایجاد می کند. یکی از دلایل موفقیت او در کمدی، نوع خاصی از بازی و تلفیق آن با نبوغش بود.

بعد از چارلی چاپلین دیگر مجموعه ای که در ایران بسیار از تلویزیون پخش شد، مجموعه لورل هاردی با بازی استن لورل و اولیور هاردی بود. این زوج کمدی جهان، یکی از عجیب ترین بازیگران سینما می باشند. از عجایب آن ها، متفاوت بودن کشور های آن هاست. لورل از انگلستان و هاردی از آمریکا بود. این دو از دهه بیست تا پنجاه میلادی بسیار محبوب بودند و بازی های درخشان آن ها تا مدت ها از شبکه های مختلف جهان پخش می شد. این دو برای بازی در فیلم جعبه موسیقی جایزه اسکار هم گرفتند.

دیگر بازیگرانی که در سن جوانی دور هم جمع شدند و مجموعه ای به نام فرندز را ساختند، از دیگر بازیگران کمدی جهان هستند. این سریال ده فصلی را بهترین سریال کمدی جهان می دانند. بازیگران مجموعه فرندز، همگی در نقش خود بسیار عالی ظاهر شدند. بجز مواردی که به آن ها اشاره شد، بازیگران دیگری هستند که در جهان به عنوان کمدین های بزرگ مطرح هستند. در ادامه به تعدادی از این افراد اشاره می کنیم.

  • جیم کری برای بازی در فیلم ماسک
  • اون ویلسون برای بازی در ظهر شانگهای، دور دنیا در هشتاد روز و …
  • روآن استکینسون یا مستربین
  • آدام سندلر برای بازی در پینه دوز و آقای دیوز
  • بن استیلر
  • مک کارتی
  • مورفی
درآمد معروف ترین بازیگران جهان

درآمد معروف ترین بازیگران جهان چقدر است؟

هالیوود به عنوان یک صنعت بزرگ پول سازی در جهان است که مبلغ های بزرگی را از تولید فیلم هایش کسب می کند. یکی از دلایل پر فروش بودن فیلم های هالیوود، استفاده از بازیگران بزرگ و یا کارهای خارق العاده می باشد. لذا معروف ترین بازیگران جهان، از این طریق درآمد های زیادی را دارند.

 طبق برآوردی که در سال 2020 از درآمد بازیگران جهان شده است، پردرآمد ترین بازیگر جهان دواین جانسون با درآمد خالص 87.5 میلیون دلار در سال 2020 است. او بخش عمده ای از این درآمدش را برای بازی در شرکت Red Notice کسب کرده است. جانسون در سال 2019 هم پردرآمد ترین بازیگر بود و 89 میلیون دلار درآمد داشت.

نفر دوم پردرآمدترین بازیگر جهان رایان رینولدز در سال 2020 است. او 71.5 میلیون دلار کسب کرد و که 20 میلیون آن از red notice بود. بن افلک بازیگر 47 ساله هالییود دیگر پردرآمد این سال است که 55 میلیون دلار درآمد داشت. او در سال 2020 برای red notice، فیلم the way back  و the last think he wanted بازی کرد. وین دیزل که او را با بازی در فیلم های سریع و خشن به یاد دارید، با 54 میلیون دلار از دیگر پردرآمد های 2020 بوده است. او در مجموعه سریع و خشن علاوه بر بازیگری، تهیه کنندگی انیمیشن ها را هم برعهده داشت.

تنها بازیگران هالیوودی نیستند که دستمزد های بالایی را طلب می کنند. در بالیوود و سینمای هند هم بازیگران پردرآمد وجود دارد. آکشای کومار در سال 2020 در رتبه پنجم پردرآمدترین ها بود. او 48.5 میلیون دلار را در این سال گرفت. علاوه بر افراد اشاره شده، که در رتبه های یک تا پنج پردرآمدترین بازیگران جهان در 2020 بودند، بازیگران زیر در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

1. منوئل میراندا با درآمد  45 میلیون دلار در سال 2020

2. ویل اسمیت با 44 میلیون دلار در سال 2020

3. آدام سندلر با 40 میلیون دلار در سال 2020

4. جکی چان با 40 میلیون دلار در سال 2020

معروف ترین بازیگران زن جهان

معروف ترین بازیگران زن جهان چه کسانی هستند؟

بازیگران زن هم در کنار بازیگران مرد، طرفداران زیادی را دارند. در گذشته حضور زنان در سینما محدودتر بوده است و بازیگر زن معروف قدیمی به نسبت مرد ها کمتر است. البته هنوز هم بازیگران مرد طرفداران و شهرت بیشتری را دارند. با این حال تعدادی از این هنرپیشه های زن در جهان توانسته اند نام خود را مطرح کنند. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کینم.

آنجلینا جولی از معروف ترین بازیگران جهان

آنجلینا جولی، هنرپیشه، کارگردان، تهیه کننده و خیر آمریکایی است. او زندگی هنری و شخصی پرحاشیه ای داشته است. از ازدواج با برد پیت و جدایی اش و کسب 4 جایزه گلدن کلوب از جمله این موارد است. اولین فیلم آنجلینا جولی در سال 1982، نگاهی به بیرون بود. آخرین فیلم سینمایی او هم در سال 2020 آترنالز نام داشت. از افتخارات مهم او به یک جایزه اسکار در کنار 4 گلدن کلوب و دو جایزه اتحادیه بازیگران سینما اشاره کرد. او همچنین در سال های متمادی به عنوان زیباترین زن جهان انتخاب شده و یا نامزد شده بود.

مارگو رابی

دیگر بازیگر مطرح جهان که نام او را حتما شنیده اید، مارگو رابی است. این بازیگر جوان استرالیایی متولد سال 1990 است.  او دو بار برای جایزه اسکار نامزد شد و 5 بار جایزه بتفا را دریافت کرده است. او در بین 100 فرد بانفوذ جهان در مجله تایمز وجود دارد. این بازیگر به کار مدلینگ هم علاقه دارد و از سال 2013 آن را شروع کرد. این بازیگر معروف زن جهان، چند بار هم در لیست زیباترین زن های جهان بوده است. در سال 2014 او در لیست صد زن جذاب در مجله ماکسیم قرار داشت. همسر مارگو رابی تام آکریلی از دستیاران کارگردان سینما است و آن ها در سال 2016 با یکدیگر ازدواج کرده بودند.

اما استون

استون از دیگر بازیگران معروف جهان و البته پردرآمد است. او تاکنون در جشنواره های مختلف نامزد و برنده شده است. در سال 2017 او پردرآمدترین بازیگر زن جهان شد. در مجله فوربز نیز نام او در بین 100 نفر وجود دارد و به عنوان تاثیر گذراترین فرد جهان در بین این صد نفر است.

موفق ترین آثار اما استون، خیلی بد در سال 2007، سرزمین زامبی ها در سال 2009، مثل آب خوردن در 2010، مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال های 2012  و 2014، نبرد دو جنس در 2017 و سوگلی در 2018 بوده است. استون سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. دو نامزدی برای بازیگر نقش مکمل در بردمن و سوگلی و یک بار نقش اول برای لالالند از جمله این افتخارات او است. در فیلم لالاند که یک کمدی موزیکال بود، او بهترین بازیگر زن موزیکال در جایزه گلدن کلوب شد.

معروف ترین بازیگران مرد جهان

معروف ترین بازیگران مرد جهان چه کسانی هستند؟

تام کروز از معروف ترین بازیگران جهان

تام کروز هنرپیشه و تهیه کننده فیلم های آمریکایی می باشد. او هم از جمله کسانی است که درآمد بالایی را از کارهای هنری خود دارد. تام کروز را با مجموعه سریال های ماموریت ناممکن بیشتر دیده اید. از افتخارات او به سه نامزدی در جایزه اسکار، سه بار برنده شدن در گلدن کلوب، 7 بار نامزدی در جایزه ساترن و یک بار برنده شدن و همچنین 2 بار برنده جایزه سینمایی ام تی وی شده است.

از ویژگی های جالب او به ورزش حرفه ای خود یعنی پارکور می توان اشاره کرد. او حتی تعدادی از صحنه های بازی که نیاز به بدل داشته است را خود بازی کرده است. دیگر ویژگی قابل ذکر تام کروز، سه بار ازدواج است. همسر اول او میمی راجرز، دومی نیکول کیدمن و آخرین همسر او هم کیتی هلمز بوده است.

تام هاردی

تام هاردی هم دیگر بازیگر توانا و خوش چهره سینمای آمریکا است. این بازیگر و تهیه کننده 43 ساله، اهل انگلستان است. بهترین کار او مد مکس در سال 2016 بود که جایزه بهترین بازیگر مرد بریتانیایی را کسب کرد. او علاوه بر این برای فیلم لاک، تلقین و برانسون جوایزی را دریافت کرده بود. در تاریخچه زندگی این بازیگر معروف، اعتیاد به کوکائین و الکل دیده می شود. او علاوه بر اینکه این اعتیاد را ترک کرد، به یکی از خوش تیپ ترین مردان بریتانیایی در مجله های معروف تبدیل شد.

سیلوستر استالونه

یکی از مهم ترین بازیگر های اکشن سینما سیلوستر استالونه است. بازی او در راکی و بامبو را حتما به یاد دارید. با اینکه در افتخارات او جایزه اسکار دیده نمی شود، اما سه بار برای این جایزه نامزد شده است. لازم به ذکر است که بازیگران دیگری مانند برت پیت و جیم کری هم موفق نشده اند اسکار کسب کنند. استالونه تنها بازیگر نیست و به کارگردانی هم می پردازد. بهترین مجموعه هایی که او در کارنامه دارد، کرید، بی مصرف ها، نقشه فرار و گلوله بر سر است.

علاوه بر این افراد اشاره شده بازیگران معروف دیگری هم در جهان از جمله مارلون براندو، دنزل واشینگتن، جک نیکلسون، جیک جیلنهال، داستین هافمن، کوین اسپیسی، رابرت داونی جونیور، جیمز مک آوی و … وجود دارد.

سوالات متداول

معروف ترین بازیگران جهان چه کسانی هستند؟

دیکاپریو، جانی دپ، برد پیت، تام کروز، رابرت دنیرو، جانی دپ، آل پاچینو و …

معروف ترین بازیگران زن جهان چه کسانی هستند؟

آنجلینا جولی، مارگو رابی، اما استون و …

معروف ترین بازیگران کمدی جهان چه کسانی هستند؟

چارلی چاپلین، لورل هاردی، مستر بین، جیم کری، آدام سندلر و …

معروف ترین بازیگران ایرانی چه کسانی هستند؟

شهاب حسینی، بهرام رادان، نوید محمد زاده، حامد بهداد، رضا عطاران و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *