رپرهای زیر زمینی ایران چه کسانی هستند؟ بررسی بیوگرافی و حواشی آن ها

رپرهای زیر زمینی ایران چه کسانی هستند؟ خیلی از خوانندگانی که آهنگ می خوانند همیشه به صورت آزاد یا به اصطلاح روی زمین نیستند خیلی از آن ها زیر زمینی آهنگ می خوانند که بعضی از آنها رپر هستند که در این مقاله می خواهیم به مبحث رپر های زیر زمینی در ایران بپردازیم.

رپر های زیر زمینی ایران به چه کسانی گفته می شود

رپر های زیر زمینی ایران به چه کسانی گفته می شود؟

رپرهای زیرزمینی در ایران به کسانی گفته می شود که برای منتشر کردن آهنگ هایشان نتوانسته اند مجوز بگیرند و مسئولین ایران نتوانسته اند که آن ها را به دلایلی مثل: خواندن آهنگ های اعتراضی، سیاسی، اجتماعی، ضد نظام، فحاشی و مضمون های مبتذل به رسمیت بشناسند و به آنها مجوز خوانندگی نداده اند.

بنابراین، این خوانندگان فعالیت هایشان را به صورت زیر زمینی آغاز می کنند و آهنگ هایشان را در بازار منتشر می کنند البته با نام های مستعار و تقلبی که مورد شناسایی قرار نگیرند.

خواننده ها و رپر های زیر زمینی ایران چه کسانی هستند؟

رپر های زیرزمینی ایران کسانی هستند که نتوانستند برای خوانندگی مجوز بگیرند و فعالیتشان را به صورت رسمی و آزاد شروع کنند به همین دلیل آن ها در زیر زمین ها شروع به خواندن آهنگ های رپ کردند که مضمون آهنگ های آن ها هم بیشتر اعتراض به قانون ها و مشکلاتی که برای آن ها در کشور وجود دارد می باشد. در برخی مواقع هم آن ها رپ های سیاسی و اجتماعی می خوانند که منتشر کردن آن ها مجاز نیست. اکنون در موارد ذیل چند رپر زیرمینی ایرانی را معرفی می کنیم:

یاس

یاسر بختیاری یکی از خوانندگان سبک رپ در حوزه زیر زمینی می باشد که بسیار فعال بوده است و طرفداران خیلی زیادی دارد او سال های زیادی در زیر زمین به صورت غیر مجاز آهنگ رپ خواند اما بعد از جنجال هایی که داشت توانست مجوز برای رسمی خواندن آهنگ های خود بگیرد.

هیچکس

سروش لشکری یکی از خواننده های رپ ایرانی که در سال ۸۲ فعالیتش را به صورت زیر زمینی شروع کرد و خیلی زود شناخته شد و طرفداران زیادی را به دست آورد. آثار این خواننده به عنوان بهترین آهنگ رپ فارسی شناخته می شوند!

ساسی مانکن

ساسان یافته هم یکی از خوانندگان زیر زمینی ایرانی در سبک رپ بود که فعالیتش را در سال های ۸۵ و ۸۶ در زیر زمین های اهواز آغاز کرد و سبک آهنگ های رپ او بیشتر شش و هشت بود که عامل مشهور شدنش شد.

رضا پیشرو

محمدرضا ناصری یکی از خوانندگان رپ زیر زمینی ایرانی که تمام آهنگ های رپ او تهاجم فرهنگی داشت و در زمان خود با همکارانش فعالیت های زیادی انجام داد ولی هیچ کدام از آهنگ های او مورد پسند جامعه قرار نگرفت. رضا پیشرو ولی در بین کاربران این سبک بسیار محبوب است.

امیر تتلو

امیرحسین مقصودلو (مدیر سایت تتل بت) هم یکی دیگر از خوانندگان رپ زیرزمینی ایرانی می باشد که در سال های ۸۵ و ۸۶ فعالیتش را آغاز کرد و بیشتر آهنگ های رپ او شش و هشت بودند که باعث معروفیتش شدند.

رپر های زیر زمینی زن ایران

رپر های زیر زمینی زن ایران چه کسانی هستند؟

همیشه از بین خوانندگانی که در زیر زمین ها آهنگ می خوانند و منتشر می کنند تعدادی از آن ها بانوان هستند که به صورت عادی در همه سبک ها در کشور ایران مجاز به خوانندگی نمی باشند و خوانندگی آن ها ممنوع است و اگر آهنگی بخوانند و منتشر کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌ گیرند.

این خانم ها که به صورت زیر زمینی آهنگ می خوانند در همه سبک ها فعالیت دارند اما تعدادی از آن ها در سبک رپ آهنگ می خوانند و رپر زن ایرانی می باشند که در موارد زیر از چند مورد از آن ها نام می‌ بریم:

جاستینا

فریماه حبشی زاده اصل یک خواننده رپر زن ایرانی می باشد که در سال ۸۸ فعالیتش را به صورت زیر زمینی در سبک رپ و با مضمون های مشکلات اجتماعی و حقوق زنان آغاز کرد و در سال ۹۰ به خارج از کشور مهاجرت کرد.

سالومه

سالومه ام سی در سال ۸۱ فعالیتش را به صورت زیر زمینی در سبک رپ شروع کرد و به مدت ۵ سال رپر زیر زمینی در ایران بود و در سال ۸۷ هم به کشور آلمان مهاجرت کرد و فعالیتش را در آن جا به صورت حرفه‌ای تر آغاز کرد.

سوگند

سوگند یکی از خوانندگان رپ زیر زمینی ایران که از سن خیلی کمی آهنگ خواندن در سبک رپ را به صورت زیر زمینی در ایران آغاز کرد. او فقط ۱۵ سال داشت که فعالیتش را در اصفهان به صورت زیر زمینی شروع کرد و در سن بیست سالگی هم به کشور آلمان مهاجرت کرد و فعالیتش را حرفه ای تر در آنجا ادامه داد.

درآمد رپرهای زیر زمینی ایران چقدر می باشد؟

آهنگ های رپ در ایران به علت خاص بودنش مورد پسند همه افراد جامعه نیست و افراد کمی هستند که این آهنگ ها را در این سبک گوش می‌ کنند به همین دلیل درآمد خوانندگان رپ نسبت به سایر خوانندگان کمتر می باشد.

اما خوانندگان رپی که به صورت زیر زمینی در ایران کار می‌ کنند درآمدشان بسیار کمتر از خوانندگان رپ مجوز دار می باشد چرا که آهنگ های آن ها بیشتر سیاسی و به عبارتی بغض دار می باشند و خواهان ندارند به همین دلیل درآمد آن ها به اندازه گذراندن زندگی هم نیست.

اینستاگرام رپرهای زیر زمینی ایران فعال می باشد؟

همان طور که رپر های زیر زمینی از اسمشان مشخص است که به صورت زیر زمینی و در خفا فعالیت می کنند و اجازه و مجوز این کار را ندارند و اگر اسمی از آن ها و یا نشانی از آن ها در جایی برده شود مورد پیگرد قانونی قرار می‌ گیرند و مجازاتی را باید پرداخت کنند.

از این رو اینستاگرام آن ها با با نام های هنریشان و یا منتشر کردن فیلم و عکس های آن ها با آهنگ هایشان فعال نیست بلکه به صورت ناشناس یا اسم واقعی آن ها بدون گذاشتن آهنگ ها و منتشر کردن آلبوم هایشان فعال است.

موسیقی زیر زمینی ایران در چه حالی است؟

موسیقی زیر زمینی در ایران در این روز ها در حال انفجار می باشد. هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم شاهد شنیدن یک موزیک جدید زیر زمینی می باشیم که مضمون های مختلفی دارند ولی اکثر آن ها هنجاری های مختلفی را به دنبال دارند و توانسته اند روی فرهنگ و ادب و رشد نوجوانان و جوانان تاثیر بگذارند و والدین و مسئولین ما را به شدت نگران کرده است. موسیقی زیر زمینی در ایران هر روز رشد بیشتری نسبت به روز قبل دارد و خیلی سخت مورد پیگیری قانون هستند.

عکس های رپر های زیر زمینی ایران

عکس های رپر های زیر زمینی ایران را در کجا می توانیم ببینیم؟

از آن جایی که رپر های ایرانی اکثرا به صورت غیر مجاز و خلاف اقدام به خوانندگی می کنند همیشه مورد پیگرد قانون هستند و هیچ اسم و رسمی از خود در جایی نمی برند و هیچ جایی عکس هایشان را منتشر نمی کنند.

البته نا گفته نماند که رپر های زیر زمینی ایرانی عکس هایشان را در صفحات اجتماعی که دارند منتشر می کنند اما نه به عنوان خواننده و رپر بلکه به صورت یک کاربر عادی در صفحات اجتماعی به اشتراک می گذارند و هیچ سخنی از فعالیت هایی که دارند نمی زنند. عکس رپرهای زیرزمینی ایران منتشر نمی شود.

سوالات متداول

خوانندگان زیر زمینی در دهه 80 چه کسانی بودند؟

خواننده های دهه 80، مهدی مقدم، محسن یگانه، محسن چاوشی بودند.

درآمد رپرهای زیرزمینی ایرانی چقدر است؟

درآمد آن ها کم است و به اندازه گذران زندگی هم نمی شود.

رپر های زن زیر زمینی ایرانی چه کسانی هستند؟

رپرهای زن زیر زمینی در ایران دلسا، زاها، شهرزاد می باشند.

رپرهای زیر زمینی می توانند در ایران مجوز بگیرند؟

اگر آهنگ هایی با مضمون های مجاز بخوانند می توانند مجوز بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *