کریپتوکارنسی چیست؟ آموزش تحلیل تکنیکال کریپتوکارنسی ها

کریپتوکارنسی چیست سوال مهمی در رابطه با ارز دیجیتال می باشد.در واقع کریپتوکارنسی به ارز های کنترل نشده ای گفته می شود که برای افزایش امنیت آن ها، از رمزنگاری استفاده شده است. ارز های دیجیتالی، همان پول هایی هستند که به صورت مجازی از آن ها استفاده می شود. قابلیت لمس فیزیکی ندارند، اما مانند پول کاغذی، از ارزش بالایی برخوردار هستند.

برای این که در حین انجام معاملات این گونه ارز ها، بتوان امنیت کامل را تضمین نمود، از سیستم های رمزنگاری استفاده می شود. که پس از آن اصطلاح کریپتوکارنسی به ارز ها تعلق می گیرد. در ادامه به بررسی کریپتوکارنسی ها خواهیم پرداخت.

معرفی کریپتوکارنسی ها

معرفی کریپتوکارنسی ها

برای این که بتوانیم به سوال کریپتوکارنسی چیست پاسخ دهیم باید با ارز دیجیتال آشنا شوید. در دنیای امروز با گسترش تکنولوژی، ایده استفاده و سرمایه گذاری در پول های مجازی نیز رونق یافت. سرانجام این ایده به تحقق پیوست و موجب ایجاد ارز های دیجیتالی گوناگونی شد. ارز های دیجیتالی، امروزه به عنوان یکی از منابع اصلی سرمایه گذاری های بزرگ شناخته می شوند. لازم به ذکر است که ارز های دیجیتالی به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول ارز هایی مانند پی پال و وب مانی هستند. این ارز ها توسط دولت ها اداره و مدیریت می شوند. اما ارز های دیگری نیز وجود دارند، که تعلقی به یک منطقه و یا کشور ندارند. این گونه ارز ها توسط هیچ دولت و حکومتی سازماندهی نمی شود. ارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم از این دسته هستند. به دلیل این که این ارز ها توسط هیچ واحدی کنترل نمی شوند، ناچارا برای حفظ امنیت آن ها در زمان انجام معاملات، از سیستمی به نام سیستم رمزنگاری در آن ها استفاده شده است.

حال ممکن است سوال “کریپتوکارنسی یعنی چی” در ذهن مخاطبان ایجاد شود. برای پاسخ باید بگوییم که به تمام ارز هایی که به هیچ دولتی وابسته نیستند و دولت ها توانایی دستکاری آن ها را ندارند، کریپتوکارنسی گفته می شود. در واقع کریپتوکارنسی یا Cryptocurrency رمز ارز هستند. رمز ارز ها نیز نوعی از ارز های دیجیتالی به حساب می آیند.

مهم ترین ویژگی این ارز ها غیر متمرکز بودن آن ها است. این غیر متمرکز بودن، سبب ایجاد سیستم رمزنگاری قوی در آن ها شده است. این رمزنگاری از جعل کردن ارز ها جلوگیری می کند و می توان گفت که کلاهبرداری از آن ها، دشوار و تقریبا غیر ممکن است. این رمز ارز های غیر متمرکز باید از یک سیستم غیر متمرکز نیز استفاده کنند که اصلی ترین آن ها بلاک چین است.

بلاک چین را می توان به عنوان یک دفترچه ثبت سوابق دانست. تمام فعالیت های این گونه ارز ها در بلاک چین به ثبت می رسد و اعضای آن می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند.

انواع کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی ها را می توان در دو دسته کلی تقسیم بندی کرد.

  • کوین ها: ارز هایی که دارای بلاک چین اختصاصی هستند. مشهورترین آن ها بیت کوین نام دارد.
  • توکن ها: ارز هایی که از بلاک چین کوین های دیگر استفاده می کنند و دارای بلاک چین اختصاصی نمی باشند. مانند بایننس کوین

نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که، رمز ارز یا همان کریپتوکارنسی را می توان نوعی ارز دیجیتال دانست. اما عکس این قضیه صحیح نیست و نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که هر ارز دیجیتالی یک رمز ارز می باشد. رمز ها یا کریپتوکارنسی های مشهور به شرح زیر هستند.

  • بیت کوین با نام اختصاری BTC
  • ورت کوین با نام اختصاری VTC
  • دوژ کوین با نام اختصاری DOGE
  • لایت کوین با نام اختصاری LTC
  • نانو با نام اختصاری NANO
انواع کریپتوکارنسی چیست

کریپتوکارنسی یا فارکس کدام بهتر است؟

کریپتوکارنسی و فارکس از اصطلاحاتی است که مربوط به دنیای دیجیتالی می باشند. شاید نام فارکس برای اکثریت آشنا تر باشد. اما به معرفی مختصری از آن می پردازیم. می توان با قاطعیت ذکر کرد که فارکس، بزرگ ترین و پیشرفته ترین بازار مالی جهان است. با این که در این بازار مجازی، ریسک بالایی وجود دارد، اما افراد زیادی در این سیستم به معامله پرداخته اند.

در این بازار، غالبا ارز های خارجی معامله می شود اما در کنار آن ها سهام ها، طلا، نقره و حتی نفت نیز خرید و فروش می شود. پس از فارکس به سوال کریپتوکارنسی چیست خواهیم رسید. کریپتوکارنسی نیز همان طور که ذکر شد، گونه ای از ارز های دیجیتالی است و به ارز های غیر متمرکز گفته می شود. امروزه به دلیل گسترش تکنولوژی و بالا رفتن سواد تکنولوژی اکثریت، مقایسه هایی در زمینه های متعددی بین این دو بازار دیجیتالی صورت گرفته است. به طور کلی مقایسه این دو بازار به شرح زیر می باشد.

  • امنیت: امنیت بازار ارز های دیجیتالی یا همان کریپتوکارنسی ها از فارکس بیش تر است
  • سود دهی: در بازار کریپتوکارنسی سود بیشتری وجود خواهد داشت
  • تنوع در سرمایه گذاری: در بازار فارکس تنوع بیشتری برای سرمایه گذاری وجود دارد
  • زمان معامله ها: در کریپتوکارنسی محدودیت زمانی برای خرید و فروش نیست. اما در فارکس روز های شنبه تعطیل است
  • امکانات: فارکس دارای اهرم است و امکانات بیشتری نسبت به کریپتوکارنسی را در اختیار مخاطبانش می گذارد
  • تحلیل پذیری: هر دو این بازار ها از ثبات خوبی برخوردار هستند و می توان آن ها را تحلیل کرد
تاریخچه کریپتوکارنسی

تاریخچه کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی ها با نام های رمز ارز، رمز پایه یا رمزنگاری نیز شناخته می شوند. می توان گفت که برای نخستین بار در سال ۱۹۶۰ از واژه رمزنگار استفاده شد. آن دوران که مصادف با جنگ جهانی دوم بود، شرکت IBM به همراه خطوط هوایی آمریکا، خط SABRE را احداث نمودند. آن ها از این طریق برای انتقال مخفیانه پیام های خود در جنگ استفاده می کردند.

پس از آن و تا سال ۱۹۹۰، این سیستم برای بانک ها نیز استفاده شد و بانک های اینترنتی به وجود آمدند. سرانجام در سال ۱۹۹۰ David Chaum، در تحقیقاتی که به ثمر رساند از واژه ارز های دیجیتالی استفاده کرد. ۸ سال بعد، پی پال به وجود آمد.

پی پال به عنوان نخستین مرجع انتقال پول در بستر اینترنت شناخته شد. این ارز، از نوع متمرکز بود و دولت ها توانایی نظارت بر آن را داشتند. در نهایت در سال ۲۰۰۸، شخصی به نام ساتوشی، وایت پیپر خود را در مورد ارز بیت کوین ارائه نمود.

زمان شروع به کار کریپتوکارنسی چه زمانی است؟

بیت کوین به عنوان نخستین ارز رمزنگاری شده غیر متمرکز شناخته می شود. پس از آن ارز های دیجیتالی مختلفی ایجاد شدند. اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از سرمایه گذاری های ارز های دیجیتالی به بیت کوین اختصاص یافته است. به صورت خلاصه می توان گفت که کریپتوکارنسی ها از سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت کردند.

ارزش کریپتوکارنسی را چه چیزی تعیین می کند؟

کریپتوکارنسی، مجموعه ای از چندین ارز دیجیتالی غیر متمرکز است. از این رو ارزش هر کدام از این ارز ها به صورت جداگانه تعیین می شوند. این ارز ها غالبا توسط بازار کریپتوکارنسی خرید و فروش می شوند. حال ممکن است سوال “بازار کریپتوکارنسی چیست” پیش آید.

باید بگوییم که این بازار مانند یک صرافی اختصاصی عمل می کند. در بورس کریپتوکارنسی، تمام ارز های دیجیتالی غیر متمرکز که به عنوان کریپتوکارنسی شناخته می شوند، مورد معامله قرار می گیرند.

در این بازار اطلاعاتی مانند حجم، ارز های رایج در بازار و همچنین قیمت، در اختیار کاربران قرار داده می شود. نرخ مبادله و در واقع قیمت خرید فروش توکن ها و کوین ها توسط این بازار تعیین می شوند. اما می توان عملکرد فروشندگان و خریداران را عواملی دانست که در تعیین نرخ کریپتوکارنسی تاثیر گذار هستند.

آینده کریپتوکارنسی ها
Investing and stock market concept gain and profits with faded candlestick charts.

آیا می توان به آینده کریپتوکارنسی ها امیدوار بود؟

سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی ها را می توان از آینده دار ترین سرمایه گذاری ها در ارز های دیجیتالی دانست. در این بازار، نرخ خرید و فروش ارز ها نوسانات بالایی را تجربه می کند. از این می توان پیش بینی کرد که در آینده، سود های کلانی به سرمایه گذاران تعلق می گیرد. اما باید توجه داشت که عکس این قضیه نیز برقرار است.

این گونه از رمز ارز ها، کارمزد های بسیار پایینی را برای معامله ها دریافت می کنند. علاوه بر این، وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی ها بسیار آسان و راحت است و حتی افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی در این بازار، به معامله ارز های خود بپردازند. از بزرگ ترین مزایایی که این بازار دارد، این است که برای خرید ارز ها، نیازی به سرمایه بالا نیست.

نحوه خرید کریپتوکارنسی به چه صورت است؟

شما می توانید با هر بودجه ای که در اختیار دارید ارز کریپتوکارنسی خریداری کنید. پس در نتیجه محدودیت مالی در این بازار وجود ندارد. در این بازار نوع ارز ها و تنوع آن ها نیز بسیار است. حال می توان گفت که با توجه به دلایل ذکر شده، آینده روشنی در انتظار کریپتوکارنسی ها می باشد و حتی می توانند در آینده ای نزدیک جایگاه پول های فیزیکی را بگیرند.

با ارزش ترین کریپتوکارنسی چه می باشد؟

در مطالب قبل به سوال کریپتوکارنسی چیست پاسخ داده شد و همان طور که ذکر شد، به ارز های دیجیتالی غیر متمرکز که برای حفط امنیت آن ها از سیستم رمز نگاری استفاده شده است، کریپتوکارنسی گفته می شود. ارز های بسیاری وجود دارند که به عنوان کریپتوکارنسی شناخته می شوند. اما شناخته شده ترین و با ارزش ترین آن ها را می توان بیت کوین دانست.

بیت کوین نخستین ارزی بود که به صورت غیر متمرکز ساخته شد و همچنان نیز در نخستین جایگاه رده بندی ارز های دیجیتالی قرار گرفته است. کاربرد و محبوبیت این ارز به قدری زیاد است که به آن لقب پادشاه ارز های دیجیتالی تعلق گرفته است. این ارز به صورت کاملا مستقل طراحی شده و از میزان نقدینگی بالایی در میان ارز های دیگر، برخوردار می باشد.

این ارز را پایدار ترین ارز در میان ارز های رمزنگاری شده می دانند. از دیگر مزیت های بیت کوین این است که همیشه از تقاضای بالایی برخوردار است و در آینده ای نزدیک این تقاضای بالا، موجب افزایش بیش از پیش ارزش بیت کوین می شود. این طور که خبر گزاری های معتبر پیش بینی کرده اند، احتمالا ارزش این ارز دیجیتالی محبوب، در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

با ارزش ترین کریپتوکارنسی

سرمایه گذاری ایلان ماسک در کریپتوکارنسی ها

ایلان ماسک نامی آشنا در صنعت تکنولوژی می باشد. شاید کم تر کسی باشد که با این چهره آشنایی نداشته باشد. وی یکی از ابر ثروتمندان امریکایی است‌. او یکی از موفق ترین کارآفرینان آمریکا نیز می باشد که، مدیریت شرکت های اسپیس اکس و تسلا را بر عهده دارد. در سال های اخیر نام او در کنار نام کریپتوکارنسی ها برده شد. این طور که مشخص است او علاقه بسیار زیادی به ارز های دیجیتالی غیر متمرکز به خصوص بیت کوین، دارد.

وی در یکی از گفت و گو هایش اعلام کرد که 0.25 ارز دیجیتالی بیت کوین به او تعلق گرفته است. این حجم از سرمایه گذاری او در این ارز دیجیتالی محبوب، نشان دهنده علاقه مندی ایلان ماسک به کریپتوکارنسی ها می باشد. همچنین او به ارز دیجیتالی دوج کوین نیز علاقه دارد. گفته می شود که او برای پسر ۹ ماهه اش نیز دوج کوین خریداری کرده است.

انجام عمل ماینینگ کریپتوکارنسی چیست؟

کسی که با ارز های دیجیتالی آشنایی داشته باشد، قطعا در مورد انجام عمل ماینینگ نیز اطلاعاتی خواهد داشت. عمل ماینینگ از اصلی ترین فرآیند های استفاده از ارز های دیجیتالی می باشد. ماینینگ در واقع به معنی استخراج ارز های دیجیتالی است. معامله ارز های دیجیتالی به دو صورت انجام می پذیرد.

نخستین روش آن، خرید و فروش و مبادله ارز های دیجیتالی خود، با ارز های دیجیتالی شخص دیگر می باشد. ماینینگ یا استخراج کردن، روش دوم معامله کریپتوکارنسی ها است. در واقع با انجام عمل ماینینگ، شما می توانید به طور مستقل ارز دیجیتالی را استخراج کنید.

ماینینگ کردن فرآیندی است که تراکنش های میان سرمایه گذاران را در بلاک چین، معتبر می کند. همچنین ماینینگ باید کوین های جدیدی که عرضه می شوند را به کاربران بلاک چین معرفی نماید. از مهم ترین ویژگی ماینینگ، این است که به کریپتوکارنسی ها این توانایی را داده است تا بدون نیاز به یک مرکز متمرکز فعالیت خود را ادامه دهند.

در واقع دلیل غیر متمرکز دانستن کریپتوکارنسی ها را می توان عمل ماینینگ دانست. ماینینگ کردن را حتی می شود در منزل نیز انجام داد. اما برای انجام آن به یک سیستم کامپیوتری قوی نیاز است. همچنین با توجه به این که برق مصرفی شهری برای انجام این کار مناسب نیست و باید برق بسیار زیادی را مصرف کرد، عمل به صرفه ای نمی باشد.

ماینینگ کریپتوکارنسی چیست

ارز رمزنگار یا کریپتوکارنسی

برای پاسخ به سوال کریپتوکارنسی چیست باید ذکر کرد که کریپتوکارنسی از دو واژه کریپتو و کارنسی تشکیل شده است. واژه اول به معنای رمزنگاری و واژه دوم به معنای ارز می باشد. از این رو کریپتوکارنسی را با نام ارز رمزنگاری شده نیز می شناسند. این ارز، از ارز های دیجیتالی است که علم رمز نگاری بر روی آن استفاده شده است تا امنیت ارز ها در حین معاملات حفظ شود.

ویژگی های کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارایی دیجیتالی
  • غیر متمرکز بودن
  • کاهش هزینه
  • شفافیت رمز ارز ها
  • افزایش سرعت تراکنش ها
  • امکان انجام معامله بدون واسطه
  • امکان پرداخت جهانی
  • حفظ هویت سرمایه گذاران
  • کنترل تورم جامعه
آموزش سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی

آموزش سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی

حالا که تا حدودی به سوال کریپتوکارنسی چیست پاسخ دادیم باید بدانید که ارز های دیجیتالی غیر متمرکز، از ارز های محبوبی هستند که سرمایه گذاران بسیاری در آن فعالیت می کنند. به همین دلیل در بسیاری از سایت ها به آموزش نحوه صحیح سرمایه گذاری در آن ها پرداخته شده است. می توانید با سرچ “کریپتوکارنسی آموزش” به سایت هایی دسترسی پیدا کنید که به طور واضح در مورد نحوه ایجاد حساب کاربری در بلاک چین، خرید و فروش ارز ها، کیف پول ها و … توضیح داده اند.

همچنین می توانید از فیلم های آموزشی که در این باره ساخته شده اند نیز استفاده کنید. در سایت آپارت برخی از این فیلم ها به طور رایگان در دسترس می باشد. فایل های آموزش کریپتوکارنسی pdf نیز در اینترنت موجود است.

قیمت کریپتوکارنسی ها چقدر است؟

همان طور که ذکر شد، کریپتوکارنسی ها از چندین ارز دیجیتالی مختلف به وجود آمده است. با این که درصد تغییرات این ارز ها با یکدیگر تفاوت دارد، اما همگی آن ها از ارز های غیر متمرکز به حساب می آیند. قیمت هر کدام از این ارز ها نیز متفاوت می باشد. در ادامه قیمت امروز برخی از معتبر ترین کریپتوکارنسی ها را بررسی خواهیم کرد.

دلیل قیمت بالای بیت کوین در بین کریپتوکارنسی ها چیست؟

بیت کوین، پادشاه تمام ارز های دیجیتالی دنیا، نام گرفته است. محبوبیت این ارز موجب افزایش تقاضا برای خرید آن می شود. در نتیجه ارزش آن نیز روز به روز افزایش می یابد. هر واحد بیت کوین 56085.56 دلار می باشد که با توجه به قیمت امروز دلار، یعنی 24,500 تومان، بیت کوین 1.374 میلیارد تومان ارزش دارد.

قیمت کریپتوکارنسی اتریوم

ارز بعدی معتبر اتریوم است. این ارز نیز محبوبیت بسیاری در میان کاربران دارد. کاربران بسیاری که در این ارز سرمایه گذاری کرده اند، موجب افزایش ارزش این ارز می شوند. هم اکنون این ارز 1959.75 دلار آمریکا قیمت دارد. که با واحد پول ایران، 48.014 میلیون تومان می شود.

بایننس کوین

سومین جایگاه جدول رده بندی ارز های دیجیتالی به بایننس کوین اختصاص یافته است. سرمایه گذاری در این ارز نیز آینده روشنی دارد. زیرا که ارزش قیمتی آن، در حد تعادل می باشد. با توجه به این که هر واحد از این ارز 324.45 دلار آمریکا است، در ایران حدود 7.949 میلیون تومان، معامله می شود.

منظور از Whitepaper در کریپتوکارنسی چیست
Cryptocurrency golden bitcoin coin. Conceptual image for crypto currency, toned

برخی از اصطلاحات کریپتوکارنسی

برای این که بتوانید یک سرمایه گذاری موفق در ارز های دیجیتالی داشته باشید، لازم است که با برخی از اصطلاحات مرتبط با این ارز ها آشنایی پیدا کنید.

منظور از Whitepaper در کریپتوکارنسی چیست؟

وایت پیپر ها همان گزارش های عملکردی هستند که در ابتدای ایجاد یک طرح، در اختیار سرمایه گذاران آن طرح قرار داده می شوند. وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی منتشر شد.

Block استفاده شده در کریپتوکارنسی چیست؟

از مجموع چندین بلاک، بلاک چین تشکیل شده است‌. هر بلاک مربوط به انجام یک معامله است. معامله ها در این بلاک ها ثبت و ذخیره می شوند. این اطلاعات تغییر پذیر نیستند و به صورت دائمی نگهداری می شوند.

Altkoin

به رمز ارز هایی که در سال های بعد از بیت کوین خلق شدند، آلت کوین می گویند.

برترین کریپتوکارنسی ها چیست؟

اکنون به طور کامل به پاسخ سوال کریپتوکارنسی چیست دست یافتید. هنگامی که چندین ارز دیجیتالی غیر متمرکز ایجاد شدند، نام کریپتوکارنسی ها بر روی آن ها نهاده شد. هم اکنون 10 مورد از برترین های آنان را معرفی خواهیم کرد.

بیت کوین

مشهور ترین ارز دیجیتالی است که با نام اختصاری BTC نمایش داده می شود. پادشاه ارز های دیجیتالی، لقب آن است و در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی راه اندازی شد.

لایت کوین

Litecoin ارز دیجیتالی امنی می باشد. محبوبیت اصلی این ارز نقدینگی بالای آن ذکر شده شده است. هم اکنون ۸۴ میلیون لایت کوین قابلیت عرضه دارند.

اتریوم

Ethereum دومین ارز دیجیتال سیال معرفی شده است. این ارز همچنین اولین پلتفرم متعلق به بلاک چین است که قرارداد های هوشمند را انجام می دهد.

بت

یکی دیگر از پلتفرم های کریپتوکارنسی BAT می باشد. این پلتفرم از سال ۲۰۱۸ بسیار مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان راهنمایی برای سازندگان محتوا در اینترنت شناخته می شود.

نم

NEM از ارز های دیجیتالی جوان به حساب می آید. این ارز سرعت بسیار بالایی برای معامله ها دارد و ۱۰۰ برابر کم تر از بیت کوین در برداشت آن، انرژی مصرف می شود.

کریپتوکارنسی نئو چیست؟

نئو یا همان NEO یکی از گونه های اتریوم است که در چین استقرار یافته است. نام این ارز در میان ۲۰ ارز برتر قرار دارد.

بایننس کوین

BNB نام اختصاری این ارز می باشد. از ارز های معتبری است که ارزش بالایی دارد. نام این ارز در میان ۱۰ ارز Coin Market CAP به چشم می خورد.

ترون

کریپتوکارنسی ترون TRON دارای بلاک چین فعال است و آینده ای روشن در انتظار سرمایه گذاران آن می باشد. در میان ۱۵ رمز ارز بزرگ جهان، نام ترون دیده می شود.

ایاس

EOS را می توان مکمل اتریوم دانست. این ارز اشکالات اتریوم را برطرف کرده است و خدمات بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

دلیل برتری ریپل در بین کریپتوکارنسی ها چیست

کریپتوکارنسی ریپل یا همان RIPPLE رمز ارزی است که سومین جایگاه در جدول ارز های دیجیتالی را به خود اختصاص داده است. این ارز از ارز های محبوب شرکت های بزرگ در جهان می باشد.

کریپتوکارنسی در ایران آزاد است
Montreal, Canada – 28 February 2018: Stacked cryptocurrency coins (Bitcoin, Ethereum, Litecoins)

کریپتوکارنسی در ایران آزاد است؟

به طور کلی استفاده از کریپتوکارنسی ها در ایران جرم محسوب نمی شود و عمل غیر قانونی نیست. اما برای ماینینگ آن باید از وزارت صنعت مجوز دریافت نمود.‌ با این حال برخی از مراجع تقلید، این ارز ها را به دلیل تعلق نگرفتن مالیات به آن ها، حرام می دانند.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد توصیه می کنیم که حتما به مقاله Cryptocurrency در ویکی پدیا توجه داشته باشید.

سوالات متداول

معنی ارز کریپتوکارنسی چیست؟

به ارز های غیر متمرکز که برای امنیت آن ها، رمزنگاری صورت گرفته است، کریپتوکارنسی گفته می شود.

چند مورد از بهترین کریپتوکارنسی ها کدام اند؟

ارز هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بایننس کوین و … در این دسته قرار می گیرند.

ویژگی های منحصر به فرد کریپتوکارنسی ها چیست؟

دارایی دیجیتالی، غیر متمرکز بودن، امکان انجام معامله بدون واسطه، کاهش هزینه، حفظ هویت سرمایه گذاران، کنترل تورم جامعه و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *